Ponad 400-konne BMW M2 Competition
O modelu tym mówiło się już od pewnego czasu. Do sieci wyciekły liczne zdjęcia szpiegowskie, w minionym tygodniu miał miejsce (kontrolowany?) wyciek informacji z australijskiej strony BMW. Dlatego też Bawarczycy postanowili nie czekać do oficjalnej premiery modelu w przyszłym tygodniu na wystawie w Pekinie, ale już teraz podzielili się pełnymi danymi i zdjęciami nowego BMW M2 Competition.
Co ciekawe, BMW M2 Competition nie będzie najmocniejszą odmianą modelu M2 Coupe, ale ma go zastąpić w ofercie bawarskiej marki. Nowy model swoją oficjalną premierę będzie miał podczas wystawy samochodowej w Pekinie, a do sprzedaży trafi latem tego roku.
Większa moc i moment obrotowy
Pod maską M2 Competition pracować będzie rzędowy silnik 6-cylindrowy M TwinPower Turbo o pojemności 3 litrów bazujący na jednostce z M3/M4. Generuje on 410 KM maksymalnej mocy dostępnej w przedziale od 5250 do 7000 obr/min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm (dostępny jest w zakresie obrotów od 2350 do 5230 obr/min). To odpowiednio o 40 KM i 85 Nm więcej niż w poprzedniku. Do wyboru będzie wersja z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów, a także z dwusprzęgłową przekładnią M DCT.
Większa dawka mocy i momentu obrotowego przekładają się na nieco lepsze osiągi. Prędkość 100 km/h w nowym M2 będzie można osiągnąć w 4,4 s, jeśli zmiana biegów będzie odbywała się ręcznie, a w wariancie z automatem wynik ten może być o 0,2 s lepszy. W obu przypadkach są to rezultaty o 0,1 s lepsze niż w poprzedniej odmianie M2. Maksymalna prędkość, elektronicznie ograniczona, wynosi 250 km/h, a przy wyborze pakietu M Driver wartość ta wynosi 280 km/h. Dodajmy jeszcze z dziennikarskiego obowiązku, że średnie spalanie, wg danych BMW, będzie wynosiło 9,9-10 l/100 km, a w odmianie z automatem 9,2 l/100 km.
Nie tylko silnik
Wprowadzenie mocniejszego silnika wymusiło szereg innych zmian w aucie. M.in. całkowicie nowy jest układ chłodzenia, z przeprojektowanymi wlotami powietrza i atrapą chłodnicy. W tylnej części auta z całą pewnością uwagę będą przyciągać cztery końcówki układu wydechowego. W zależności od wybranego trybu jazdy zmieniać się będzie także dźwięk generowany przez silnik. Odpowiednio do mocy zmodyfikowano także układ hamulcowy z 400-milimetrowymi tarczami z przodu i 380-milimetrowymi tarczami przy kołach tylnej osi.
Z zewnątrz BMW M2 Competition będzie się wyróżniał przede wszystkim czarnymi elementami wykończeniowymi (m.in. felgi, osłona chłodnicy). W kabinie nie zabraknie sportowych foteli M Sport, na kole kierownicy pojawią się dwa przyciski (M1 i M2), które pozwolą na szybką zmianę trybu jazdy. Silnik będzie zaś uruchamiany za pośrednictwem czerwonego przycisku.