Polskie premiery Porsche Macan i 911 Targa w Poznaniu
Co prawda Poznań Motor Show to nie Salon Samochodowy w Genewie, ale i tak mamy się czym cieszyć. Na uwagę zasługuje z pewnością polska premiera modelu Porsche Macan. Przy okazji niemiecki producent ponownie zaprezentował piękny wariant 911 Targa.
Z pewnością najwięcej zainteresowania wzbudził najnowszy i najświeższy model niemieckiego producenta - Porsche Macan. Początkowo auto generowało dość mieszane uczucia fanów, ale nie okłamujmy się - duch Porsche został zachowany. Nowość prezentuje się nieco lepiej niż większy i starszy brat. Zresztą wystarczy sobie przypomnieć, jak wielu "specjalistów" po premierze modelu Cayenne twierdziło, że Porsche popełniło błąd. Czy dziś potwierdzają swoje ówczesne poglądy?
Warto przypomnieć, że w USA na najniższym szczeblu oferty pojawi się Macan S z 3,0-litrowym silnikiem V6 o mocy 340 KM (w Europie pojawi się słabsza i pewnie tańsza wersja o mocy 260 KM), który będzie w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 5,2 sekundy lub 5 sekund z pakietem Sport Chrono. Na drugiej stronie listy pojawi się Porsche Macan Turbo w cenie, pod maską którego pojawi się jednostka V6 o pojemności 3,6-litra i mocy 400 KM. W tym przypadku przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje odpowiednio 4,6 i 4,4 sekundy. Wszystkie warianty mają napęd na wszystkie koła i skrzynię PDK. Co więcej, już wkrótce prawdopodobnie pojawi się nowa 2-litrowa czterocylindrowa jednostka turbodoładowana o mocy 220 KM. Ten sam silnik prawdopodobnie trafi pod maski Porsche Boxstera oraz Caymana.
Sporo zainteresowania wzbudził także Porsche 911 Targa, czyli zdaniem producenta mariaż historii i klasyki z nowoczesnością. Trzeba przyznać, że nowość prezentuje się fenomenalnie i odrobinę nostalgicznie. Zapewne większość osób skłoni się albo w stronę zamkniętej, albo zupełnie otwartej wersji, ale jeśli ktoś nie może się zdecydować, Targa wydaje się idealną receptą.
Gama modelu Porsche 911 Targa startuje od wersji "4" wyposażonej w silnik sześciocylindrowy w układzie bokser o pojemności 3,4-litra i mocy 350 KM. W zestawieniu ze skrzynią PDK oraz pakietem Sport Chrono auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 280 km/h. Na chwilę obecną na szczycie oferty jest model Porsche 911 Targa 4S wyposażony w silnik o pojemności 3,8-litra oczywiście w układzie bokser generujący 400 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,2 sekundy (oczywiście ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono), zaś prędkość maksymalna to 295 km/h.
A jak Wam podobają się nowości od Porsche?