Polski debiut nowej Almery podczas Dni Otwartych
Nowy, gruntownie zmieniony model Nissana Almera został zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2002. W Polsce, klienci będą mogli go dokładnie obejrzeć podczas Dni Otwartych zaplanowanych w dniach 19 – 20 października u wszystkich Dealerów Nissana w Polsce.
<strong>Nowy, gruntownie zmieniony model Nissana Almera został zaprezentowany podczas Paris Motor Show 2002. W Polsce, klienci będą mogli go dokładnie obejrzeć podczas Dni Otwartych zaplanowanych w dniach 19 – 20 października u wszystkich Dealerów Nissana w Polsce.
</strong>
Nowy Nissan Almera będzie oferowany w 3 wersjach nadwozia, 3-, 4- i 5–drzwiowej oraz w 3 poziomach wyposażenia: VISIA, ACENTA i TEKNA. Wśród wielu zmian w stosunku do poprzedniego modelu łatwo zauważyć: przednie światła z przezroczystym kloszem, tylne z 3 okrągłymi lampami, przednie i tylne zderzaki całe w kolorze nadwozia, nowy „grill” o strukturze plastra miodu z nowym logo Nissana.
Nowa Almera zmieniła się także wewnątrz: nowy wzór zegarów tablicy rozdzielczej z aluminiowymi obramowaniami, nowe koło kierownicy, nowa gałka dźwigni zmiany biegów, nowe wzory tapicerki. W wersji TEKNA i ACENTA w wyposażeniu znajduje się także konsola centralna N-FORM z monochromatycznym wyświetlaczem 5” oraz z centralnym zestawem przełączników. Zupełnie nowe są również eleganckie 16-calowe, 10-ramienne obręcze kół ze stopu aluminium oraz w zależności od wersji, 7-ramienne plastikowe kołpaki imitujące stop aluminium.
Zmieniono także nazwy poziomów wyposażenia, upodabniając je do tych znanych z nowej Primery: Visia stanowi standard podstawowy, podczas gdy pod nazwami Acenta i Tekna kryją się luksusowe lub sportowe wersje wykończenia i wyposażenia. Nowy Nissan Almera w standardzie jest bardzo dobrze wyposażony oraz niezwykle bezpieczny. Samochód w podstawowej wersji VISIA, wyposażony jest m.in. w czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki przednich foteli, ABS, EBD, BA, centralny zamek, elektrycznie regulowane szyby z przodu oraz w klimatyzację. W kolejnych wersjach wyposażenia znajduje się dodatkowo w wersji ACENTA: komputer pokładowy, monitor 5”, automatyczna klimatyzacja, radioodtwarzacz CD, elektryczne lusterka boczne, elektryczne szyby z tyłu, dodatkowe schowki. W wersji TEKNA dodatkowo znajdziemy aluminiowe obręcze kół 16”, przednie lampy przeciwmgłowe, spoiler oraz skórzaną kierownicę.
Uzupełniono także gamę kolorów nadwozia, w jakich będzie oferowana nowa Almera. Do obecnej gamy kolorów dodano 4 kolory: 3 z gamy Primery oraz jeden przygotowany specjalnie dla nowej Almery.
Nowa Almera została wyposażona w dobrze znane silniki z dotychczasowego modelu, jednak ich osiągi i moc zostały znacznie poprawione. Nowy silnik 1.5 osiąga moc 98 KM natomiast silnik 1.8 116 KM. Dzięki zwiększeniu mocy poprawiono dynamikę samochodu, który z silnikiem 1.5 do 100 km/h rozpędza się w 13.1 s, a 1.8 w 10.8 s. Najważniejsze zmiany zastosowane w silniku oraz w wyposażeniu załączone są wraz z cennikiem.
Nissan Almera od czasu pojawienia się na polskim rynku w 1996 roku cieszył się zawsze dużym powodzeniem. Jego sprzedaż dynamicznie rosła. Od 1996 roku wielkość sprzedaży wzrosła z 586 sztuk do 3822 sztuk w 1999 roku. W kwietniu 2000 roku zadebiutował w Polsce dotychczasowy model Almery zaprojektowany specjalnie na europejski rynek. Model ten także zdobył zaufanie klientów. Nissan Almera po raz pierwszy przekroczył 2% udziału sprzedaży w segmencie osiągając 2,4% (3513 sprzedanych samochodów). W 2001 roku Almera została sprzedana w liczbie 3910 sztuk powiększając udział w segmencie do 4,5%. W bieżącym roku do końca września sprzedano 3218 sztuk.
<strong>Źródło: Nissan Poland</strong>