Polo na jesien
Piąta generacja Polo stylistycznie przypomina Golfa, ale technologicznie to ca3kiem nowe auto.
Nowy Volkswagen Polo zosta3 zbudowany na nowej p3ycie pod3ogowej, wykorzystywanej tak?e przez Seata Ibize. W porównaniu z poprzednikiem jest sztywniejsze, co zwiekszy poziom bezpieczenstwa i komfort jazdy. Nadwozie stylizacją przypomina Golfa. We wnetrzu tak?e mo?na znale1a koncernowe zapo?yczenia. Stylistycznie - ?adnych rewolucji. Statystyki sprzeda?y wskazują, ?e mi3ośnicy tych aut to raczej tradycjonaliści ni? rewolucjoniści. Technicznie to ju? co innego. Wśród 7 oferowanych silników 5 to nowości lub jednostki dotąd w Polo nie montowane. Są wśród nich 4 jednostki benzynowe i 3 wysokopre?ne. Mo?na wybieraa w jednostkach o mocach od 60 KM do 105 KM. Najwiekszą moc ma silnik o pojemności... 1,2 l. To czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem TSI, wyposa?ony w turbodo3adowanie. Bedzie pali3 średnio 5,5 l/100 km, a emisja dwutlenku wegla ma sie utrzymaa na poziomie 129 g/km. Mistrzem oszczedności ma bya turbodiesel 1,6 l o mocy 90 KM, który w samochodzie z pakietem BlueMotion ma palia średnio 3,8 l/100 km. produkcja auta ma ruszya w koncu marca, a sprzeda? w po3owie lipca.
(mysz)