Poliftingowy Seat Leon już z cenami
Polski oddział Seata opublikował pierwsze ceny swojego kompaktowego modelu po faceliftingu. Poza zmianami stylistyki oraz wnętrza pojawiły się nowe wersje wyposażeniowe oraz silnikowe.
Ceny zmodyfikowanego Seata Leona startują od 59.300 zł za wersję wyposażeniową Reference oraz silnik benzynowy 1.2 TSI o mocy 86 KM. Ta odmiana współpracuje z manualną skrzynią biegów, a na wyposażeniu ma m.in. klimatyzację oraz układ audio. Najtańsza wersja wysokoprężna kosztować będzie 70.100 zł. W tej cenie otrzymamy turbodiesla 1.6 TDI o mocy 90 KM. Nowością w ofercie jest odmiana Copa - w wersji z silnikiem 1.2 TSI o mocy 110 KM i systemem start&stop kosztuje 71.900 zł.
Klienci, którzy preferują jazdę z automatyczną skrzynią biegów, będą natomiast mogli nabyć Leona w cenie od 91.500 zł (wersja Copa z oszczędną jednostką 1.4 EcoTSI o mocy 150 KM).
Ceny bogato wyposażonych wariantów Style i Xcellence (nowość w Leonie, wyróżnia się m.in. dostępem bezkluczykowym, LED-owym oświetleniem wnętrza z możliwością wyboru koloru spośród gamy 8 barw oraz czujnikami parkowania.) startują od 76.300 zł i 81.500 zł. Leon w najpopularniejszej obecnie wersji FR będzie z dostępny w cenie od 81.500 zł z silnikiem 1.4 TSI (125 KM i 6-biegowa skrzynia manualna).
Wraz z faceliftingiem Leona wzbogacona została również oferta silnikowa. W gamie jednostek wysokoprężnych pojawił się nowy turbodiesel 1.6 TDI o mocy 115 KM z 6-biegową skrzynią manualną. Prawdziwym rarytasem powinna być topowa odmiana Leona. Leon Cupra ST (kombi) napędzany będzie silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM i z napędem na cztery koła, realizowanym za pomocą sprzęgła typu Haldex najnowszej, piątej generacji. To najmocniejsza seryjnie produkowana wersja Cupry, jaka powstała do tej pory.
Kompaktowy model hiszpańskiej marki w wersji po liftingu oferowany jest z silnikami o mocach od 85 do 300 KM, z napędem przednim i 4x4 oraz z przekładniami ręcznymi (5- lub 6-biegowymi) lub automatycznymi – dwusprzęgłowymi DSG o 6 albo 7 przełożeniach.
Wśród nowości w Leonie pojawił się także asystent jazdy w korku – dzięki kombinacji asystenta pasa ruchu i aktywnego tempomatu, Leon nie tylko trzyma się swojego pasa na drodze, ale również przyspiesza oraz hamuje.