Poliftingowa Mazda MX-5 z większą dawką mocy
Faceliftingi z reguły wiążą się z mniejszymi bądź większymi zmianami stylistycznymi, rzadziej z modyfikacjami jednostek napędowych. W przypadku Mazdy MX-5 konieczne były jednak także i te drugie, a to ze względu na konieczność dostosowania do nowych norm emisji spalin. Przy tej okazji też inżynierowie Mazdy zwiększyli stado koni mechanicznych w mocniejszej odmianie swojego bestsellerowego roadstera.
Modyfikacje dotknęły obie jednostki napędowe, jakie są dostępne w cennikach Mazdy MX-5. Silniki benzynowe 1.5 SkyActive-G oraz 2.0 SkyActive-G będą teraz spełniały normę emisji spalin Euro 6d Temp, która jest obowiązkowa dla wszystkich nowych aut sprzedawanych na europejskim rynku od września br.
W przypadku mocniejszego, dwulitrowego silnika modernizacje przełożyły się także na zmiany najważniejszych parametrów. Maksymalna moc silnika wynosi teraz 184 KM, czyli o 24 KM więcej niż dotychczas. Jednocześnie przesunięta została granica, z 6800 na 7500 obr/min, maksymalnych obrotów. O 5 Nm wzrosła też wartość maksymalnego momentu obrotowego, który wynosi 205 Nm i jest osiągany przy 4 tys. obr/min. Jak na razie nie wiemy, czy podrasowanie silnika przełoży się również na lepsze osiągi auta. Przypomnijmy, że obecna jeszcze wersja dwulitrowej Mazdy MX-5 rozpędza się do 100 km/h w 7,3 s i jest w stanie pojechać z prędkością 214 km/h.
Bez zmian, jeśli mówimy o najważniejszych parametrach, pozostała słabsza jednostka benzynowa. 1,5-litrowy silnik generuje moc 129 KM i 150 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tym wariancie pierwszą setkę na prędkościomierzu jest szansa osiągnąć w 8,3 s, a maksymalna prędkość wynosi 204 km/h.
Wraz z drobnymi zmianami stylistycznymi wydłużona została lista wyposażenia standardowego głównie o pozycje z zakresu bezpieczeństwa. Za bezpieczeństwo podróżujących będą teraz odpowiadać dodatkowo system, który jest w stanie samodzielnie rozpocząć hamowanie po wykryciu ryzyka najechania na inny pojazd bądź pieszego, analogiczny system działający podczas cofania oraz systemy monitorujący zmęczenie kierowcy, rozpoznający znaki drogowe, a także kamera cofania.
W europejskich salonach Mazdy odświeżone MX-5, także w odmianie RF, pojawi się już w sierpniu br.