Polestar 2 - poznaliśmy szczegóły rywala Tesli 3
Drugi model w gamie nowej marki Polestar ma trafić do znacznie szerszej grupy odbiorców niż "jedynka", a jednym z jego głównych rywali będzie Tesla 3.
Polestar 2 to pięciodrzwiowy model o nadwoziu typu fastback należący do segmentu premium, który posiada elektryczny napęd. Zbudowany został na platformie CMA, a więc tej samej, na której powstał także Volvo XC40.
Do napędu Polestara 2 posłużą dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 408 KM i maksymalnym momencie obrotowym 660 Nm. Usytuowanie silników sprawia, że Polestar 2 będzie miał napęd na cztery koła. Według wstępnych danych model ten będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w czasie poniżej 5 s.
Pojemność baterii wynosić będzie 78 kWh, co powinno zapewnić zasięg pojazdu do 500 km. Bateria, która jest zbudowana z 27 modułów, została zintegrowana z podłogą, dzięki czemu sztywność nadwozia jest większa i mniejsza jest także skłonność do wpadania w wibracje. Taka konstrukcja pozwoliła ponadto zmniejszyć także hałas w kabinie o 3,7 dB w porówananiu do samochodów o tradycyjnej konstrukcji nadwozia.
Nabywca Polestara 2 będzie mógł wybrać opcjonalny pakiet poprawiający zachowanie się pojazdu podczas dynamicznej jazdy. Obejmie on m.in. amortyzatory Ohlins, układ hamulcowy Brembo oraz wzmocnione 20-calowe felgi.
Na wyposażeniu auta docelowo ma znaleźć się aplikacja, która pomoże znaleźć najbliższą stację ładowania. Będzie ona dostępna z poziomu ekranu samochodu, ale także poprzez urządzenia mobilne. To rozwiązanie powstanie we współpracy z największymi operatorami stacji ładowania. Ponadto Polestar 2 będzie jednym z pierwszych modeli na świecie z systemem pokładowym na bazie Androida. Polestar 2 będzie rozumiał komendy głosowe. Główny ekran panelu sterowania będzie miał przekątną 11 cali. Wśród wielu dostępnych nowinek technologicznych warto jeszcze wspomnieć o możliwości zastąpienia tradycyjnych kluczyków telefonem komórkowym. Gdy z kolei kierowca będzie zbliżał się do samochodu, na wyświetlaczu auta pojawi się informacja o przewidywanym zasięgu auta i poziomie naładowania baterii. Samochód może także dobrać optymalne ustawienia pojazdu dla określonego kierowcy, zanim ten w ogóle wsiądzie do kabiny.
Polestar 2, jak i inne modele tej marki, będzie można zamawiać wyłącznie przez internet. Pierwsza seria aut, dostępna przez pierwszych 12 miesięcy, ma kosztować 59 900 euro. Jednak, jak zapewniają przedstawiciele marki, docelowo będzie on kosztować o 20 tys. euro mniej. Jego produkcja ruszy w Chinach na początku przyszłego roku. Oprócz zakupu, będzie można zdecydować się na abonament samochodu obejmujący koszty używania, ubezpieczenia i serwisu.
Polestar 2, który oficjalnie zostanie zaprezentowany już za tydzień podczas wystawy w Genewie, będzie na początku oferowany w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Belgii, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Niewykluczone jest rozszerzenie sprzedaży w przyszłości o kolejne kraje.
Więcej informacji: Polestar 2 – Volvo odkrywa nową Gwiazdę Polarną