Poduszka powietrzna wielkości... monety!
Co prawda Peugeot nie oznaczył następcy "407-ki" liczbą 408 (zamiast tego pojawiła się "508-ka"), nazwa ta została użyta w innym modelu, a mianowicie w kompaktowym sedanie przeznaczonym na rynek południowoamerykański. Model ten doczekał się właśnie nietypowej kampanii reklamowej.
Przygotowując nową akcję promocyjną, brazylijski oddział Peugeota postanowił podkreślić poziom bezpieczeństwa biernego zapewniany przez „408-kę”, a dokładnie zastosowanie sześciu poduszek powietrznych. Aby jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców, poprosił o pomoc speców z Loducca – agencji reklamowej z Sao Paulo.
Ci ostatni wpadli na genialny pomysł obrazowego przedstawienia bezpieczeństwa modelu 408 w czasopiśmie biznesowym „Exame”. W specjalnym nakładzie egzemplarzy „Exame” pojawiła się interaktywna reklama, w której po uderzeniu w obrazek przedstawiający model 408 uruchamiany jest… mini-airbag umieszczony na odwrocie strony.
Jak to wszystko działa, możecie dowiedzieć się oglądając powyższe video. Dodajmy, że twórcy interaktywnej reklamy zastosowali specjalną tekturę zapobiegającą przypadkowemu napełnieniu miniaturowej poduszki powietrznej.