Plany Opla na przyszłość – transmisja z konferencji prasowej na żywo
W czwartek 9 listopada, o godzinie 9:15 Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel/Vauxhall i Carlos Tavares, prezes zarządu grupy PSA, przedstawią na konferencji prasowej transmitowanej na żywo w Internecie plany niemieckiej marki na przyszłość, których głównym celem jest powrót do trwałej rentowności firmy.
6 marca tego roku koncern General Motors po 88 latach bycia właścicielem marki Opel, sprzedał ją i należącego do niej Vauxhalla oraz zakłady produkcyjne koncernowi PSA – proces przejęcia rozpoczął się 1 sierpnia 2017, a zakończył ostatecznie w zeszłym tygodniu. Firmy jednak współpracują ze sobą już od 2012 roku, a efektem ich kooperacji są cztery modele Opla. Dwa z nich już znamy, to crossovery Crossland X i Grandland X, dwa kolejne to nowe generacje znanych modeli, które dopiero poznamy, dostawczego Combo w 2018 roku i miejskiej Corsy w 2019 roku. Zanim jednak to nastąpi, władze Opla i koncernu PSA zaprezentują opracowany przez siebie długoterminowy plan dotyczący przyszłości niemieckiej marki.
Co dokładnie mogą obejmować te zamierzenia? Wiadomo już, że władze koncernu PSA chcą jak najszybciej zrezygnować ze wszystkich opłat za zobowiązania licencyjne Opla. Ponadto, prawdopodobnie wszystkie przyszłe nowe modele samochodów francusko-niemieckiej spółki będą korzystać wyłącznie z platform, skrzyń biegów, silników i innych dobrodziejstw grupy PSA, gdyż w oczach nowych właścicieli m.in. jednostki napędowe opracowane przez Opla nie są dość wydajne. To ma pomóc niemieckim samochodom m.in. osiągnąć niższe zużycie paliwa i obniżyć emisję CO2, co obecnie nie jest możliwe. Niewykluczone, że reorganizacji poddany zostanie proces produkcyjny Opla w jego dotychczasowych zakładach, ponieważ panuje przekonanie, że Francuzi mają bardziej wydajne zakłady. Według Tavaresa, różnice w efektywności procesów produkcyjnych są dość duże, a to może oznaczać, że sześć fabryk Opla w Europie stanie w obliczu zwolnień z pracy − niewykluczone też, że koncern PSA w ramach dodatkowych cięć kosztów zajmie się obniżeniem wynagrodzeń dotychczasowych pracowników niemieckiej marki.
Pozostałe plany PSA będą obejmować zmniejszenie liczby modeli oferowanych przez Opla i skupienie się przede wszystkim na tych modelach i segmentach rynku, które przynoszą największy dochód. Dodatkowo, ma się zwiększyć liczba modeli korzystających z napędu elektrycznego – częściowego i całkowitego. Co więcej, według serwisu AutoNews, koncern PSA ma w planach wprowadzenie Opla na nowe rynki, o których mówiło się już za czasów panowania General Motors, ale nie było na to zgody amerykańskiego giganta.
Ponadto Opel ma prowadzić prace rozwojowo-badawcze nad napędami elektrycznymi dla całej grupy PSA. W tym celu Francuzi mają zamiar wykorzystać centrum badawcze Opla w Rüsselsheim jako komórkę odpowiedzialną za opracowywanie przyszłych modeli grupy PSA o częściowym lub całkowitym napędzie elektrycznym.
Ile z tych doniesień i przypuszczeń się sprawdzi?
Transmisję na żywo będzie można obejrzeć na naszej stronie.