Pininfarina Cambiano Concept - asymetryczny salon
Czasami kupując samochód nie możemy się zdecydować - z jednej strony rozsądek podpowiada hatchbacka, z drugiej serce krzyczy: Coupe! Wydaje się, że niektórzy producenci postanowili sprostać tym sprzecznym wymaganiom. Po modelu Veloster koreańskiego Hyundaia przyszła pora na klasę wyższą. Oto koncepcyjny model Pininfarina Cambiano.
Oficjalna prezentacja modelu Cambiano spod skrzydła Pininfariny będzie miała miejsce już w Genewie, choć na wersję produkcyjna zapewne poczekamy, o ile w ogóle się jej doczekamy. Tak czy inaczej, na kilku zdjęciach można zobaczyć naprawdę ciekawe i piękne auto. W wielkim skrócie - auto jest połączeniem sportowego coupe z przestronnym sedanem.
Do tej pory słysząc o takich porównaniach wyobrażaliśmy sobie model podobny na przykład do Audi A5 Sportback, ale w przypadku opisywanego modelu jest to dosłowne połączenie. Z jednej strony auto wygląda jak duże coupe, z drugiej zaś jak sedan.
Konkretniej po stronie kierowcy znalazły się duże, pojedyncze drzwi, dzięki czemu auto z tej strony wygląda jak luksusowe coupe. Po stronie pasażera zaś znalazło się miejsce dla pary drzwi - przednie tradycyjne, drugie zaś otwierane "pod wiatr". Takie rozwiązanie sprawia, że nie uświadczymy tu tradycyjnego centralnego słupka, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie będzie zapewne o wiele wygodniejsze.
Spoglądając na sylwetkę auta na myśl przychodzi model Lancia Florida II z 1957 roku, choć jest to bardzo luźne skojarzenie. Wewnątrz, wbrew obecnym trendom, jest dość minimalistycznie i bez zbędnych fajerwerków. W środku zmieszczą się cztery osoby, a nad ich głowami rozpościera się szklany dach, pod stopami zaś znajduje się drewniana, dość ascetyczna podłoga.
Auto mierzy niewiele ponad pięć metrów, jest szerokie na dwa metry, zaś waga nie powinna przekroczyć 1700 kg. Napęd stanowią cztery silniki elektryczne napędzające każde koło z osobna o mocy 80 KM każdy. Pod maską znajdziemy również silnik diesla, którego zadaniem jest generowanie energii dla silników elektrycznych.
Auto nie jest zawrotnie szybkie, ale czy to w tym przypadku ważne? Wygląda wręcz oszałamiająco. O ile prędkość maksymalna nie imponuje i wynosi "zaledwie" 275 km/h, to już przyspieszenie od 0 do 100 km/h powinno zadowolić nawet tych wybrednych - 4,2 sekundy. Zasięg auta na bateriach to około 200 km.