Pierwszy Lexus LF-A zjeżdża z linii produkcyjnych
Lexus niespecjalnie spieszył się z uruchomieniem produkcji sportowego modelu LF-A. Pozwala to przypuszczać, że stworzył dzieło dopracowane w każdym detalu i warte swojej ogromnej ceny.
Choć japoński producent zaprezentował światu LF-A w październiku 2009 roku, na uruchomienie produkcji seryjnej auto musiało poczekać do 15 grudnia ubiegłego roku. Fabryka Motomachi (zlokalizowana w słynnym Toyota City) została wtedy ostatecznie przygotowana do wytwarzania bolidu Lexusa, jednak pierwszy egzemplarz LF-A dopiero co opuścił linie montażowe.
W procesie produkcyjnym japońskiego supersamochodu bierze udział 170 specjalnie wykwalifikowanych osób. Niemal każdy element samochodu montowany jest ręcznie, co robi wrażenie biorąc pod uwagę ilość podzespołów składających się na każdy egzemplarz. Jest ich niemal 15.000, czyli około 3.000 więcej niż w innych produktach Lexusa.
Warto wspomnieć, że około 65 procent całego LF-A to elementy wykonane ze specjalnie przygotowanych materiałów łączących bardzo niską masę z wysoką wytrzymałością. W skład tych materiałów wchodzi m.in. tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem węglowym.