Pierwszy hybrydowy Jeep plug-in wjeżdża do Europy
Jeszcze w tym miesiącu, choć nie targach we Frankfurcie, a podczas MotorVillage na Polach Elizejskich w Paryżu, zadebiutuje pierwszy hybrydowy model typu plug-in marki Jeep na Starym Kontynencie i w regionie EMEA. Na polskim rynku Jeep Renegade PHEV zadebiutuje najprawdopodobniej jednak w przyszłym roku.
Za napęd Renegade PHEV odpowiada 1,3-litrowy silnik benzynowy GSE z turbodoładowaniem, który będzie wspierany przez jednostkę elektryczną umieszczoną między tylnymi kołami. Dostępne będą dwie wersje hybrydowego Jeepa – o mocy 190 oraz 240 KM. Mocniejsza będzie mogła się rozpędzić do 100 km/h w ok. 7 s, a w trybie elektrycznym pojedzie z prędkością 130 km/h.
Zasięg hybrydowego SUV-a w trybie elektrycznym będzie wynosił ok. 50 km, zaś emisja CO2 ma kształtować się na poziomie poniżej 50 g/km. Zestaw akumulatorów będzie można ładować podczas jazdy lub za pomocą zewnętrznego gniazdka elektrycznego: w domu, korzystając z wydajnej ładowarki typu Wallbox lub w publicznie dostępnych punktach ładowania. Czas ładowania będzie wynosił w zależności od wybranego rodzaju gniazdka od półtorej godziny do trzech godzin.
Dzięki nowej technologii napędu na wszystkie koła (eAWD), napęd na tylną oś nie jest zapewniany przez wał napędowy, ale przez specjalny silnik elektryczny. Pozwala to na oddzielenie dwóch osi i niezależne kontrolowanie momentu obrotowego w bardziej skuteczny sposób niż funkcjonuje to w tradycyjnym układzie mechanicznym.
Kierowca będzie mógł samodzielnie decydować o tym, który z silników ma w danym momencie pracować. W trybie Hybrid dostępna moc jest zoptymalizowana w celu zredukowania zużycia paliwa. Silnik spalinowy i silnik elektryczny współpracują ze sobą w zależności od rodzaju drogi, z fazami odzyskiwania energii podczas hamowania. W trybie eSave silnik spalinowy będzie z większą intensywnością ładować akumulator podczas jazdy. I wreszcie w trybie Electric Renegade PHEV będzie poruszał się wyłącznie z włączonym silnikiem elektrycznym.
Wnętrze Jeepa Renegade PHEV będzie się nieco różnić od pozostałych wersji napędzanych wyłącznie silnikiem spalinowym. System multimedialny Uconnect z 8,4-calowym ekranem HD posiada specjalne menu, które pozwala kierowcy kontrolować codzienną jazdę, przepływ mocy, czasy ładowania, eSave oraz różne ustawienia ładowania. Selec-Terrain znajduje się w tym samym miejscu przed dźwignią zmiany biegów, natomiast obok niej znajdziemy selektor, umożliwiający wybór spośród wspomnianych wyżej trzech trybów jazdy.
7-calowy kolorowy wyświetlacz z podstawowymi parametrami jazdy pokazuje również dane dotyczące poziomu naładowania akumulatora, zasięg w trybie elektrycznym, spalinowym oraz kombinowanym, procent mocy i poziomy ładowania.