Pierwszy drogowy Radical
Brytyjski producent pojazdów sportowych zdecydował się wkroczyć na rynek samochodów drogowych. W tym celu zaprojektował pierwszy model dedykowany klientom indywidualnym. Jest to Radical SR3 SL - nowy rywal Ariel Atoma.
Mimo homologacji drogowej i zgodności z normami Euro 5 nowy Radical jest przykładem rasowej wyścigówki. Napędzany fordowskim dwulitrowym turbodoładowanym Ecoboost produkującym 300 KM (standardowo 247 KM) osiągnie setkę w 3 sekundy. Moc przekazywana jest przez sześciobiegową sekwencyjną skrzynię z łopatkami do zmiany biegów rodem z F1. Maksymalna prędkość to ok. 165 mil/h czyli ok. 265 km/h. Doskonałe osiągi to zasługą niskiej wagi - 675 kilogramów.
Za Radicala zapłacić będzie trzeba 67,750 funtów, czyli ok 311 tys. zł. Sporo, ale przyszli nabywcy z pewnością nie liczą kurczowo pieniędzy. Według producenta sprzedawać ma się od 30 do 50 samochodów rocznie.
Fot. Radical