Pierwsze zdjęcia Opla Insignii Sports Tourer
Auta o nadwoziu kombi na europejskim rynku cieszą się cały czas dużą popularnością, stąd duże zainteresowanie tą nowością Opla. Insignia w odmianie Sports Tourer ma pomóc flagowemu modelowi niemieckiej marki walczyć o czołową lokatę w europejskim segmencie D.
Druga generacja Insignii w odmianie kombi może się podobać głównie dzięki dynamicznejszej linii w porównaniu do poprzednika, którą podkreślają mocne przetłoczenia, oraz wyraźnie lżejszej sylwetce (w zależności od wersji wyposażeniowej oraz silnikowej nawet o 200 kg mniejsza masa). Jednak w przypadku tego modelu to nie wygląd będzie najważniejszy, a jego funkcjonalność i praktyczne rozwiązania.
Insignia Sports Tourer dysponuje bagażnikiem o pojemności 520 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń, dzielonych w stosunku 40/20/40, wzrasta aż do 1620 l - to o ponad 100 litrów więcej niż w przypadku poprzedniej generacji modelu. Bagażnik jest też wyrażnie dłuższy (o 97 mm) - po złożeniu tylnych siedzeń mierzy 2005 mm. Ponadto zwiększyła się odległość między nadkolami, dzięki czemu łatwiej jest zamontować większe i nieporęczne elementy wyposażenia, które dodatkowo łatwiej rozmieścić dzięki akcesoriom systemu FlexOrganizer. Ogromnym ułatwieniem przy załadunku jest funkcja otwierania i zamykania klapy bagażnika ruchem stopy, bez dotykania samochodu (wystarczy wykonać odpowiedni ruch stopą pod tylnym zderzakiem).
Zwiększyła się również ilość miejsca w kabinie dla kierowcy i pasażerów. Ilość miejsca na głowę zwiększono o 31 milimetrów, na wysokości ramion — o 25 milimetrów, a na poziomie bioder — o 27 milimetrów. Za dopłatą będzie można zamówić panoramiczne okno dachowe o wymiarach 1400 x 860 milimetrów, sięgające aż nad głowy pasażerów tylnej kanapy. Po raz pierwszy skrajne siedzenia z tyłu Insignii są podgrzewane.
Komfort podróży zapewnić mają ponadto systemy multimedialne IntelliLink z interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz ergonomiczne przednie fotele z atestem AGR, które oferują m.in. elektryczną regulację podparć bocznych. Wśród systemów, które mają wspierać kierowcę można wymienić wyświetlacz HUD, kamerę 360 stopni, adaptacyjny tempomat czy asystenta pasa ruchu z automatyczną korektą toru jazdy oraz system ostrzegający o zbliżającym się z tyłu pojeździe.
Za odpowiednie właściwości jezdne odpowiada m.in. inteligentny system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego czy zawieszenie FlexRide, który koryguje charakterystykę pracy amortyzatorów.
W chwili debiutu rynkowego Insignia Sports Tourer będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi oraz nowymi przekładniami, w tym z ośmiobiegowym automatem, który początkowo będzie dostępny wyłącznie w wersjach z napędem na wszystkie koła.
Oficjalna premiera Opla Insignii kombi będzie miała miejsce podczas marcowej wystawy samochodowej w Genewie i wówczas też poznamy pozostałe dane techniczne tego wariantu nadwoziowego.