Pierwsze zdjęcia nowej Hondy Civic hatchback
Choć na rynku amerykańskim zadebiutowały już w tym roku nowe wersje Hondy Civic sedan oraz coupe, Europejczycy z niecierpliwością oczekują na dziesiątą już generację odmiany hatchback kompaktowej Hondy. Ta zadebiutuje podczas wystawy Paris Motor Show, w sprzedaży pojawi się na początku przyszłego roku, ale wcześniej wejdzie do sprzedaży za Oceanem.
I to właśnie amerykańską wersję pięciodrzwiowego Civica (po raz pierwszy taka odmiana Civica pojawi się w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych) możemy podziwiać na pierwszych zdjęciach. Być może wariant przeznaczony na rynek europejski będzie nieznacznie się różnić, ale nawet jeśli tak będzie, to zmiany nie powinny być specjalnie duże.
Co cieszy, wersja produkcyjna nie różni się specjalnie od konceptu, jaki został pokazany podczas tegorocznej wystawy w Genewie. Uwagę powinna przykuwać przede wszystkim przednia część nadwozia z dużymi wlotami powietrza czy dynamicznie ukształtowanymi, skośnymi reflektorami. Na opublikowanych zdjęciach możemy jeszcze zobaczyć m.in. dodatkowy tylny spojler czy centralnie umieszczoną podwójną końcówkę układu wydechowego, ale to będą atrybuty wersji Sport Touring, które mają nadać jej jeszcze bardziej agresywnego wyglądu.
Nowy Civic ma znaleźć się w czołówce segmentu pod względem ilości miejsca w bagażniku, ale nie znamy jeszcze dokładnych danych, aby móc zweryfikować te zapowiedzi. Równie przestronna ma być sama kabina, co powinni docenić zwłaszcza pasażerowie tylnej kanapy.
Na rynku amerykańskim nowa Honda Civic będzie dostępna w pięciu wersjach wyposażenia - LX, EX, EX-L, Sport oraz wspomniany wcześniej Sport Touring. W ofercie znajdzie się 1,5-litrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem, która będzie generować 174 KM mocy i 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W odmianach Sport i Sport Touring silnik ten będzie miał nieco mocniejszą, 180-konną dawkę mocy. Wszystkie wersje będą dostępne z bezstopniową przekładnią CVT, zaś odmiany LX, EX i Sport również z 6-biegową skrzynią manualną.
Na europejskim rynku z pewnością pojawi się również odmiana z 1-litrowym silnikiem benzynowym oraz wysokoprężna z jednostką 1.6 i-DTEC. Nieco dłużej, minimum rok, będą musieli poczekać fani najostrzejszej odmiany kompaktowej Hondy. Civic Type-R obecnej generacji napędzany jest silnikiem 2.0 VTEC Turbo o mocy 310 KM. Ciekawe, czy jego następca przebije go pod tym względem.
Na rynku amerykańskim Civic hatchback będzie oferowany m.in. z nowym układem audio z dotykowym ekranem, podgrzewanymi i elektrycznie regulowanymi siedzeniami, głównymi światłami LED oraz licznymi systemami bezpieczeństwa zgromadzonymi w ramach pakietu Honda Sensing. Na europejską specyfikacją, zarówno jeśli chodzi o dostępne silniki, jak i wersje wyposażeniowe, musimy poczekać jeszcze do rozpoczęcia wystawy w Paryżu.