Pierwsze zdjęcia Hyundaia Ioniq
Po kilku opublikowanych teaserach Hyundai w końcu zaprezentował oficjalnie wygląd swojego najnowszego modelu wraz z pierwszymi szczegółami na temat hybrydowej odmiany Ioniqa.
Hyundai Ioniq, przypomnijmy, będzie pierwszym modelem, który będzie dostępny w trzech ekologicznych wariantach - elektrycznej (EV), hybrydowej (HEV) oraz hybrydowej z opcją ładowania baterii z gniazdka (PHEV). Co ciekawe, w ofercie nie będzie wersji z konwencjonalnym napędem. Ioniq na początku, już w styczniu, pojawi się w sprzedaży na rynku koreańskim. W marcu będziemy mogli go podziwiać na wystawie w Genewie i niedługo potem powinien również zadebiutować na europejskim rynku.
Tuż przed premierą na swojej rodzimej ziemi, Hyundai zdradził w końcu pierwsze oficjalne szczegóły nt. swojej ekologicznej nowości. Przede wszystkim w końcu możemy zobaczyć już całkowicie oficjalnie, jak będzie wyglądać najnowsze dziecko Hyundaia. Wprawdzie jedyne opublikowane zdjęcie nadwozia przedstawia auto od tyłu, ale już widać, że stylistyka tego Hyundaia nie będzie aż tak kontrowersyjna jak najnowszej Toyoty Prius, z którą Ioniq będzie chciał walczyć o klienta. Wnętrze utrzymane jest w typowym dla koreańskiej marki stylu z niebieskim akcentami na zegarach i centralnym wyświetlaczu, a także na fotelach czy otworach nawiewów.
Nadwozie Ioniqa zostało wykonane w części z wytrzymałej stali, w części z aluminium. Takie rozwiązanie ma zapewnić wytrzymałość struktury karoserii w razie wypadku (te elementy, które decydują o naszym bezpieczeństwie, absorbując energię uderzenia będą wykonane ze stali), a jednocześnie niższą masę nadwozia (z aluminium wykonano m.in. maskę silnika, klapę bagażnika oraz elementy zawieszenia).
Jak przekonują Koreańczycy, Hyundai Ioniq ma wyraźnie odstawać, na plus, od hybrydowej konkurencji pod względem właściwości jezdnych. Między innymi nisko umieszczone baterie pozwoliły obniżyć środek ciężkości auta, co ma się przekładać na lepszą stabilność przy szybko pokonywanych zakrętach.
Hyundai zdradził pierwsze detale techniczne, ale jedynie wariantu hybrydowe. Ta wersja bowiem jako pierwsza trafi do sprzedaży. Układ hybrydowy Ioniqa będzie składał się ze specjalnie zaprojektowanego dla tego modelu silnika benzynowego 1.6 Kappa GDi o mocy 105 KM i maksymalnym momencie 146 Nm, który będzie wspomagany przez elektryczną jednostkę o mocy 47 KM. Napęd przenoszony będzie za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni DCT o 6 przełożeniach. Hyundai Ioniq HEV będzie w stanie na jednym litrze benzyny pokonać dystans 22,4 km, co, po szybkim przeliczeniu, daje nam średnie spalanie na poziomie 4,46 l/100 km.