Pierwsze zdjęcia BMW X5 M Sport oraz X5 M50d
Zaledwie wczoraj pisaliśmy o premierze najnowszego BMW X5, a już dziś światło dzienne ujrzały pierwsze zdjęcia BMW X5 M Sport oraz X5 M50d. Sprawdźmy, jak prezentuje się usportowione X5 w nowej odsłonie.
Wielu konserwatystów twierdzi, że oba modele nie są "prawdziwymi" przedstawicielami grupy "M" - pierwszy model X5 M Sport posiada tylko pakiet dodatków, drugi zaś to wariant z silnikiem Diesla. My jednak nie jesteśmy tak surowi i nie będziemy oceniać "prawdziwości" obu wariantów. Zamiast tego sprawdzimy, co oferują swojemu nabywcy.
BMW X5 M Sport posiada specjalny pakiet dodatków, który obejmuje wiele elementów stylistycznych i aerodynamicznych, takich jak zderzaki, listwy progowe, dodatki z linii Shadowline, lakierowane listwy dachowe oraz 19-calowe felgi aluminiowe M-Double Spoke. W opcji są również 20-calowe felgi. Sporo zmian zaszło również we wnętrzu.
A tam znajdziemy wiele elementów z linii "M" - sportową kierownicę, sportowe fotele z lepszym trzymaniem bocznym, specjalną tapicerkę etc. W opcji znajdziemy również system zawieszenia Adaptive M oraz Dynamic Damper Control - taki komplet znacząco wpłynie na prowadzenie auta i stabilność przy wyższych prędkościach.
Dla tych, którzy chcą połączyć oszczędność z emocjami mogą zdecydować się na model BMW X5 M50d, który napędzany jest przez potrójnie doładowany rzędowy silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,0-litra i mocy 381 KM osiąganych w zakresie 4000-4400 obr./min. Moment obrotowy na poziomie 740 Nm osiągany jest w zakresie 2000-3000 obr./min.
Napęd na wszystkie koła przekazuje 8-biegowa skrzynia automatyczna. Zdaniem producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, zaś prędkość maksymalna dobija do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa w BMW X5 M50d to 6,7 l/100km, natomiast emisja CO2 do atmosfery to 177 g/km.