Pierwsze wieści o Golfie VIII
180 menadżerów ze 120 firm, będących kluczowymi dostawcami Volkswagena, wzięło udział w spotkaniu, podczas którego mieli możliwość zapoznać się z planami wprowadzenia do sprzedaży nowej generacji Golfa. Ósmą generację najpopularniejszego modelu na europejskim rynku po raz pierwszy zobaczymy na wystawie we Frankfurcie jesienią 2019 r., a niedługo potem model ten trafi do sprzedaży.
Volkswagen Golf VIII będzie, obok nowych modeli z rodziny I.D., najważniejszym modelem dla niemieckiego koncernu w najbliższym czasie. Dlatego też nie dziwią olbrzymie inwestycje związane z tą premierą - Volkswagen przeznaczył na ten cel aż 1,8 mld euro. Głównym miejscem produkcji pozostanie fabryka w Wolfsburgu, gdzie obecnie każdego dnia z taśm montażowych zjeżdża ponad 2 tys. aut z rodziny Golfa.
Nowy Golf, który obecnie znajduje się już w fazie przedprodukcyjnej, powstanie na bazie nieco zmodyfikowanej platformy MQB. Dzięki zastosowaniu nowych, lżejszych materiałów będzie ona lżejsza o ok. 70 kg. Jeśli chodzi o użyte jednostki napędowe oraz przekładnie, to tu wielkich zmian nie ma co oczekiwać. Gama konwencjonalnych silników to przede wszystkim 1,5-litrowa jednostka benzynowa oraz 1,5-litrowy diesel, który zastąpi motor o pojemności 1,6 litra. Golf VIII będzie pierwszym Volkswagenem z technologią mild hybrid, korzystającym z elektrycznej instalacji 48V. W ofercie ma nie zabraknąć topowych odmian GTI oraz R, których moc będzie oscylować odpowiednio wokół 250 i 350 KM, jak i hybrydowego wariantu GTE. Nie będzie natomiast elektrycznego e-Golfa, gdyż wszystkie nowe modele z elektrycznym napędem będą oferowane w nowej rodzinie I.D.
Natomiast w kwestii stylistyki, szykuje się rewolucja, tyle że... jedynie kabiny. Z zewnątrz nowy Golf będzie raczej ewolucją obecnej generacji, a zmiany obejmą w pierwszej kolejności kształt świateł, zderzaków, maski czy błotnika, podczas gdy ogólne proporcje i sylwetka pozostaną bez większych zmian. Dużo większe zmiany zajdą natomiast w kabinie, która stanie się dużo bardziej "cyfrowa" niż obecnie. Jesteśmy bardzo ciekawi tych zmian.
Nowy Golf ma wyznaczać ponadto nowe standardy w kwestii łączności ze światem zewnętrznym, wyposażenia w nowe systemy asystujące oraz układy autonomicznej jazdy.
Volkswagen Golf produkowany jest od 1974 r. Od tego czasu z taśm montażowych zjechało już ponad 34 miliony aut tego modelu. Obecnie jest on sprzedawany w 108 krajach na całym świecie.