Pierwsze seryjne Audi z napędem na tył
Rozpoczynające się właśnie targi we Frankfurcie to nie tylko miejsce premier nowych modeli, nowych generacji, aut po modernizacji czy pojazdów koncepcyjnych. Producenci pokazują również nowe wersje istniejących już modeli. Takim przykładem może być Audi R8 V10 z napędem na koła tylnej osi.
Audi R8 V10 RWS (Rear Wheel Series) pojawi się na rynku w limitowanej edycji 999 egzemplarzy w wersjach Coupé i Spyder. Samochód napędzany jest na tylne koła. Ręczna produkcja ekskluzywnego modelu ruszy w manufakturze R8 w Böllinger Höfe.
Wersja ta wyróżniać się będzie również stylistyką - m.in. lakierowanymi na matową czernę osłonę chłodnicy Singleframe oraz wloty powietrza. Podobnie jak w przypadku Audi R8 LMS GT 4, także w Audi R8 V10 RWS w odmianie Coupe karoserię można pokryć czerwoną folią przebiegającą przez maskę silnika, dach i tył pojazdu. Wnętrze to sportowe fotele obite skórą i Alcantarą. Na życzenie dostępne są również fotele kubełkowe.
Auto napędzane jest montowanym centralnie silnikiem V10 o mocy 540 KM. Maksymalny moment obrotowy tej jednostki wynosi 540 Nm i jest dostępny przy 6500 obr/min. Silnik 5.2 FSI rozpędza wersję Coupe do 100 km/h w 3,7 sekundy, a wersję Spyder w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 320 km/h (Spyder: 318 km/h).
Audi R8 V10 RWS w wersji Coupe waży 1590 kg, czyli o 50 kg mniej niż w wariancie z napędem quattro. Wariant R8 Spyder V10 RWS (1680 kg) w porównaniu do R8 Spyder V10 jest o 40 kg lżejszy. Ustawienie podwozia oraz systemy kontrolne pozwalają na kontrolowany drifting, w sytuacji gdy kierowca w standardowym systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybierze tryb „dynamic”, a elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESC ustawi na tryb „Sport”. W obszarach granicznych, układ ESC ingeruje bezpiecznie i rozsądnie. Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy pozbawione jest całkowicie wpływu momentu obrotowego na jego działanie, a manewrowanie jest bardzo precyzyjne. Standardowo, Audi R8 V10 RWS zjeżdża z taśmy wyposażone w lakierowane na czarno 19-calowe felgi odlewane z aluminium z pięcioma ramionami w kształcie litery V. Opony mają rozmiar 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu.