Peugeot z nową generacją napędu hybrydowego
W drugim kwartale przyszłego roku w odświeżonych wersjach modeli 3008 i 508 pojawi się zmodyfikowany układ hybrydowy typu plug-in. Potencjalni nabywcy będą mieli do wyboru dwie opcje tego układu różniące się łączną mocą.
Sercem nowego układu hybrydowego będzie 1,6-litrowa jednostka benzynowa z rodziny PureTech, która będzie dostępna w różnych wariantach mocy. W przypadku Peugeota 508 (a także 508 SW) silnik benzynowy rozwija moc 180 KM i jest wspierany przez jednostkę elektryczną o mocy 110 KM. Łącznie układ napędowy generuje moc 225 KM. W obu modelach energia elektryczna będzie magazynowana w bateriach o pojemności 11,8 kWh, która wystarczy do pokonania dystansu ok. 40 km bez emitowania spalin. Co ciekawe, zarówno w Peugeocie 508, jak i 508 SW pojemność bagażnika w odmianach hybrydowych nie ulegnie zmniejszeniu i będzie wynosić odpowiednio 487 i 530 l. Hybrydowe 508 będą dostępne w wersjach wyposażenia Allure, GT Line oraz GT.
Niezwykle interesująco wygląda hybrydowa odmiana modelu 3008. W tym przypadku dostępna będzie odmiana Hybrid4, czyli z napędem na koła obu osi. W modelu 3008 GT Hybrid4, poza silnikiem benzynowym o mocy 200 KM, pracować będą jeszcze dwa motory elektryczne o mocy 110 KM każdy (jeden na każdej z osi). Łącznie układ hybrydowy będzie rozwijał moc 300 KM i pozwoli francuskiemu SUV-owi rozpędzić się do 100 km/h w 6,5. W przypadku tego modelu pojemność baterii wynosić będzie 13,2 kWh, a zasięg w trybie elektrycznym to 50 km. 300-wersja oferowana będzie wyłącznie w odmianie GT.
Kilka miesięcy później do oferty dołączy także wariant Hybrid z 225-konnym układem hybrydowym, w skład którego wchodzić będą silnik benzynowy o mocy 180 KM i jednostka elektryczna generująca dodatkowo 110 KM.
We wszystkich wersjach hybrydowych za przeniesienie napędu odpowiadać będzie 8-biegowa automatyczna przekładnia e-EAT8.
Peugeot będzie oferował trzy rodzaje ładowarek do swoich hybryd. Podstawowa (3,3 kW, 8 A) pozwoli naładować baterie do pełna w 7 godzin. W przypadku wyboru nieco mocniejszej ładowarki (3,3 kW, 14 A) czas ładowania wyniesie 4 godziny. W przypadku najszybszej ładowarki (6,6 kW, 32 A) baterie zostaną do pełna naładowane po 1 godzinie i 45 minutach.
Nowy układ hybrydowy będzie oferował kilka trybów jazdy. W trybie Zero Emission auto będzie się poruszać wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego, w trybie sportowym wszystkie ustawienia zostały podporządkowane dynamicznej jeździe. Mamy jeszcze tryb hybrydowy, komfortowy oraz 4WD.
Ciekawym rozwiązaniem powinna być funkcja e-Save. Pozwala ona zarezerwować odpowiednią ilość energii elektrycznej do pokonania danego odcinka w trybie elektrycznym (np. 10, 20 km). Funkcja ta będzie niezwykle przydatna tym kierowcom, którzy będą zmuszeni co jakiś czas wjeżdżać do miejskich stref wykluczonych z ruchu pojazdów napędzanych silnikiem spalinowym.