Peugeot prezentuje rajdową odmianę 208 spec. R2
Zaczynamy tydzień od sportowych doznań, których dostarczą nam zwariowane kompakty. Po informacji na temat inauguracji Kia Lotos Race, serwujemy wam rajdowego Peugeota 208 w specyfikacji R2. Auto oficjalnie zadebiutuje już 10 maja podczas rajdu Korsyki - Tour de Corse.
Prawdę mówiąc, nie jest to ekstremalny samochód rajdowy pokroju potworów WRC, ale i tak oferuje dość pokaźną dawkę porządnych przeżyć. Peugeot 208 R2 to tylko jedna z wielu odmian, które zostaną zaprezentowane w tym roku. Specyfikacja R2 opisywana jest jako "idealny wybór dla tych, którzy chcą spróbować swych sił w rajdach samochodowych, lub po prostu chcą realizować swoją pasję."
Pod wieloma względami Peugeot 208 R2 przypomina produkcyjną wersję modelu, jednak na wyglądzie podobieństwa się kończą. Auto zostało wyposażone w rajdowe, regulowane zawieszenie z amortyzatorami firmy Ohlins oraz rajdowo zestrojony, hydrauliczny układ kierowniczy. W aucie znajduje się również zestaw wyczynowych hamulców Alcon, klatka bezpieczeństwa i fotele Sparco.
Pod maską znajduje się wolnossący silnik 1,6-litra produkujący 185 KM oraz 190 Nm momentu obrotowego. Moc przekazywana jest na przednie koła za pomocą 5-biegowej skrzyni sekwencyjnej poprzez dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Cena szutrowej lub asfaltowej wersji auta to koszt 37 500 funtów, kompletny zestaw zaś kosztuje 57 500 funtów.