Peugeot prezentuje oszczędny model 508 Hybrid4
Nowa technologia dieslowo-elektryczna Peugeota - Hybrid4 - zawitała do kolejnego modelu. Tym razem do oszczędnej i ekologicznej rodzinki dołączył Peugeot 508 w wersji. Auto obok crossovera i kombi będzie już trzecim modelem z tą jednostką napędową.
Za napęd Peugeota 508 Hybrid4 posłuży 2,0-litrowy silnik Diesla HDi produkujący 163 KM przekazywanych na przednią oś oraz silnik elektryczny o mocy 37 KM napędzający tylną oś. Cały ten system produkuje około 200 KM i oferuje aż cztery różne tryby pracy.
Kierowca może wybrać napęd czysto elektryczny (ZEV), napęd na cztery koła, napęd automatyczny lub sportowy. Wszystko sterowane za pomocą obrotowego przełącznika na desce rozdzielczej. Zdaniem producenta, przy odpowiednio oszczędnej jeździe zużycie paliwa oscyluje w granicach 3,6l/100km.
A jak z osiągami? Trzeba przyznać, że jest nieźle, oczywiście jak na oszczędną hybrydę. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9 sekund, zaś prędkość maksymalna wynosi 209 km/h. Oczywiście są lepsze wyniki aut z silnikami o mocy ok. 200 km, ale w tym przypadku chodzi o oszczędność, nie osiągi.
Minusy? Niewiele. Auto można rozpoznać po tym, że ma jednostkę Hybrid4 pod maską po dyskretnej plakietce z przodu auta. Niestety obecność elektrycznego silnika z tyłu sprawiła, że przestrzeń bagażowa z 515 litrów w standardowym modelu zmalała do 355. Cena na rynku w Wielkiej Brytanii to 31 450 funtów.