Peugeot Onyx powrócił do Frankfurtu
65. Salon Samochodowy we Frankfurcie to nie tylko totalne nowości i świeże perełki. Nad Menem pojawił się również koncepcyjny model Peugeot Onyx, który już zadebiutował jakiś czas temu i został pokazany na genewskim salonie w marcu. Przypomnijmy, czym charakteryzuje się ten model.
Auto już znamy, widzieliśmy i niemal każdy zwrócił na nie uwagę. Jedni mówili, że to piękny, choć bezsensowny projekt, inni dziwili się, jak można było stworzyć tak brzydkie auto. My nie identyfikujemy się z tą drugą grupą. Przechodząc do konkretów, Peugeot Onyx mierzy 4,65 m długości, 2,2 m szerokości i zaledwie 1,13 m wysokości. Waga auta nie przekracza 1100 kilogramów.
Moc dostarczana jest przez system hybrydowo-dieslowski bazujący na 3,7-litrowej jednostce V8 HDi FAP generującej 600 KM. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pomocą 6-biegowej skrzyni sekwencyjnej. W aucie zastosowano również system generowania energii kinetycznej wytwarzanej podczas hamowania, która ładuje baterie litowo-jonowe. System ten jest w stanie wytworzyć około 80 dodatkowych koni mechanicznych.
Warto wspomnieć o tym, że Peugeot Onyx posiada opony zaprojektowane specjalnie dla niego przez Michelin w rozmiarze 275/30 z przodu oraz aż 345/30 z tyłu. A jak Wam podoba się takie podejście do samochodów koncepcyjnych?