Peugeot myśli o 3008 GTi
Olbrzymia popularność kompaktowych SUV-ów i crossoverów wynika z wielu różnych ich zalet, ale z pewnością nie z powodu ich sportowego temperamentu. Ale być może się to zmieni, bowiem Peugeot zastanawia się nad stworzeniem topowej odmiany GTi nowej generacji 3008.
I nie są to żadne spekulacje prasowe, a potwierdzone przez Mariona Davida, project managera modelu 3008, informacje. Według Davidsa 3008 GTi byłby idealnym rozwiązaniem dla tych osób, które z jednej strony poszukują dla siebie funkcjonalnego, komfortowego i modnego modelu, którym nie strach zjechać z utwardzonej drogi, a z drugiej strony pozwalającego na asfalcie na dużo więcej niż przeciętne samochody. Z tego samego względu Francuzi poddają obecnie analizie sensowność wprowadzenia do swojej oferty modelu 2008 GTi.
3008 GTi byłby nie tylko najmocniejszą, a tym samym najszybszą odmianą kompaktowego crossovera znad Sekwany, ale byłby również najlepiej wyposażonym wariantem w gamie tego modelu. Tym samym Peugeot 3008 GTi mógłby być ciekawą alternatywą dla tych osób, których nie stać na auta z tego segmentu rynkowego, ale należącego jednocześnie do klasy premium.
Decydujące dla losów wariantu 3008 GTi mogą się okazać wyniki sprzedaży wersji 3008 GT, którą Peugeot zaprezentował na wystawie w Paryżu. Jeśli klienci będą chętnie sięgać po tę wersję crossovera napędzaną 180-konnym dieslem, wówczas francuski koncern będzie bardziej skory do wprowadzenia na rynek jeszcze mocniejszej odmiany GTi. Jeśli natomiast 3008 GT nie przyjmie się na rynku, wówczas już na starcie władze Peugeota mogą zrezygnować z realizacji tego pomysłu.
Gdyby jednak doszło do stworzenia mocniejszej wersji 3008, wówczas najprawdopodobniej będzie ona pod względem technologicznym bazować na tych samych rozwiązaniach, które posiada 308 GTi. Francuski hot-hatch napędzany jest 1,6-litrowym silnikiem benzynowym w dwóch wariantach mocy (250 i 272-konnej) i maksymalnym momencie obrotowym 330 Nm. Napęd na koła przedniej osi trafiają za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Sprint do 100 km/h wynosi równe 6 s.