Peugeot 308 SW już w polskich salonach
W salonach Peugeota trwają właśnie dni otwarte z okazji pojawienia się modelu 308 SW na polskim rynku. Producent z dumą przedstawia auto, które zdobyło tytuł Car of the Year 2014.
W informacji prasowej producenta czytamy między innymi:
"Nowy Peugeot 308 SW kontynuuje strategię odmładzania gamy produktowej, która obecnie jest jedną z najmłodszych na rynku. Nowy Peugeot 308 SW to drugi z modeli marki, który został zbudowany został na nowej lekkiej platformie EMP2 i waży średnio o 140 kg mniej niż poprzednik, zaś jego współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,28.
Samochód Roku 2014 w odmianie SW został jako pierwszy z gamy marki wyposażony w gamę całkowicie nowych turbodoładowanych silników benzynowych PureTech o pojemności 1.2. Jednostki te charakteryzuje zmniejszona masa, niższe o 18% spalanie, zaś 95% momentu obrotowego dostępne jest w przedziale już od 1 500 do 3 500 obr/min, co oferuje najlepszą na rynku relację dostępnego momentu w niskich zakresach do mocy."
Warto przypomnieć, co pojawi się pod maską. A tam zagości między innymi jednostka benzynowa 1.2 PureTech w dwóch odmiana o mocy 110 oraz 130 KM, przy czym druga wersja będzie zestawiana z 6 stopniową skrzynią manualną lub automatyczną. Dla miłośników jednostek wysokoprężnych przygotowano silnik 1.6 HDi o mocy o mocy 92 KM z 5-biegową skrzynią manualną, 1.6 e-HDi o mocy 115 KM z manualną skrzynią 6-biegową oraz nowy 2.0 BlueHDi o mocy 150 KM z 6-biegowym manualem.
A co znajdziemy w wyposażeniu?
"Nowy Peugeot 308 SW został wyposażony między innymi w takie systemy wspomagania prowadzenia jak Pakiet Aktywny Tempomat, Pakiet Park Assist, Pakiet Sport, reflektory przednie fullLED, gniazdo 230V, funkcja masażu lędźwiowego, personalizacja dźwięków i alertów, Monitor martwego pola, czy system bezkluczykowego dostępu i rozruchu ADML. Całkowicie nowy jest także specjalnie zaprojektowany dla tego modelu opcjonalny system nagłośnienia DENON ze skrzynią basową gwarantujący najwyższy poziom brzmieniowy zaprojektowany specjalnie do tego modelu.
Wnętrze podobnie do wersji hatchback zaprojektowano w myśl nowatorskiej ergonomii Peugeot i-Cockpit – na który składa mała kompaktowa kierownica, zegary w polu widzenia kierowcy, wysoka konsola środkowa i 9,7’’ ekran dotykowy.
Jeśli ktoś oczekuje większej przestrzeni i funkcjonalności musi naszykować co najmniej 69 700 złotych. Za taką kwotę dostaniemy Peugeota 308 SW w wariancie Access oraz 110-konnym silnikiem 1.2 PureTech połączonym z 5-biegową skrzynią manualną oraz systemem Start&Stop. Najdroższy model kosztuje 102 200 złotych i oferuje wyposażenie Allure, silnik 2.0 BlueHDI o mocy 150 KM z systemem Start&Stop oraz 6-biegową skrzynię manualną. Pakiet wyposażenia dodatkowego jest dość pokaźny, zaś najdroższą pozycją jest Pakiet Skórzany w cenie 9700 złotych dostępny tylko dla modeli w wersji Allure.