Peugeot 308 GTi - dostanie silnik o mocy 270 KM
Pod koniec miesiąca na Goodwood Festival of Speed Peugeot oficjalnie pokaże swoje najnowsze dzieło - model 308 GTi. Już wcześniej pojawiały się przecieki i plotki, ale dopiero teraz światło dzienne ujrzała oficjalna specyfikacja.
Oczywiście Peugeot 308 GTi wygląda nieco bardziej agresywnie w porównaniu do słabszej edycji 308 GT. Z tyłu mamy lakierowany na czarno dyfuzor i przeprojektowany zderzak z dwiema końcówkami układu wydechowego, z przodu agresywny zderzak z większymi wlotami powietrza, większe listwy progowe po bokach oraz większe felgi, które kryją wydajne hamulce z tarczami o średnicy aż 380 mm z przodu oraz 268 mm z tyłu.
Pod maską mamy turbodoładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 1.6 litra i mocy 250 KM w standardowym wydaniu. W ofercie pojawi się jednak odmiana z mocą podniesioną do 270 KM. Obie wersje posiadają maksymalny moment obrotowy na poziomie 330 Nm. Moc kierowana jest oczywiście na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Osiągi?
Auto ważące 1205 kg w słabszej, 250-konnej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 6,2 sekundy, mocniejsza odmiana natomiast kończy sprint do setki w 6 sekund. Standardowy model posiada 18-calowe felgi, mocniejszy zaś oprócz 20 KM dostaje również większe, 19-calowe obręcze oraz chyba najważniejszy dodatek - dyferencjał o ograniczonym poślizgu Torsen. Podobne zestawienie mamy w przypadku Volkswagena Golfa GTI - mocniejsza o 10 KM wersja również dostaje kilka ciekawych rozwiązań technicznych.