Peugeot 308 GT i 308 SW GT już w polskich salonach
Peugeot pochwalił się niedawno premierą odmian GT dwóch modeli 308 - z nadwoziem hatchback i kombi. Praktyczne wnętrze, innowacyjne rozwiązania, mocny silnik - ile trzeba za to zapłacić?
Jeśli dla kogoś konwencjonalny Peugeot 308 jest zbyt spokojny, powinien zwrócić uwagę na odmianę GT. Jeśli chodzi o zmiany, najbardziej widocznymi są nowe światła z elementami LED oraz nowe kierunkowskazy z przodu, jak również lakierowany na czarno dyfuzor oraz chromowane końcówki układu wydechowego z tyłu. A co znajdziemy pod maską? Nowy Peugeot 308 GT dostanie dwie jednostki napędowe do wyboru.
Mocniejsza, benzynowa 1.6 THP wygeneruje 205 KM oraz 285 Nm momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1750 do 4500 obrotów na minutę. Napęd trafi na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Jest również wysokoprężna alternatywa 2.0 BlueHDI o mocy 180 KM z momentem obrotowym rzędu 400 Nm przy 2000 obr./min, ale na chwilę obecną owa jednostka nie jest dostępna w polskiej ofercie.
A co o nowości mówi sam producent?
308 GT charakteryzuje niezwykła czystość formy aerodynamicznej oraz stylu. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią.
Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT.
Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu.
Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej.
A jak kształtują się ceny? Na chwilę obecną w ofercie są dwa warianty - 5-drzwiowy hatchback oraz kombi w cenie odpowiednio 99 900 zł oraz 104 600 zł.