Peugeot 301 prekursorem nowego nazewnictwa modeli?
Wraz z nowym modelem Peugeota - 301 - francuski producent wprowadza świeże nazewnictwo modeli. Widać, że idzie nowe, a Peugeot z całych sił stara się wprowadzać nowe rozwiązania na rynek. Słusznie, czy trochę na siłę?
Zacznijmy od odświeżonego nazewnictwa firmy, które nadal będzie opierać się o cyfry, ale w nieco innym ujęciu. Poniżej krótka notka prasowa na ten temat:
Marka wprowadza nową politykę nazewnictwa, stworzoną w oparciu o centralną cyfrę „0”, aby spełnić oczekiwania klientów na wszystkich rynkach, na których sprzedawane są samochody Peugeot. W ramach strategii międzynarodowego rozwoju, firma wybrała ostatnią cyfrę „1” jako oznaczenie modeli kierowanych do nowych klientów, natomiast przyszłe modele nowych generacji będą na stałe miały w nazwie ostatnią cyfrę „8”.
Peugeot zapoczątkował tradycję trzycyfrowego oznaczania swoich samochodów w oparciu o środkową cyfrę „0” w 1929 roku, wraz z debiutem rynkowym modelu 201*.Struktura systemu nazewnictwa wykorzystywanego przez Peugeot w swojej historii przedstawia się następująco:
- środkowa cyfra „0” oznacza, iż model należy do marki Peugeot,
- pierwsza cyfra w nazwie reprezentuje wielkość samochodu,
- ostatnia cyfra informuje o generacji pojazdu.
System ewoluował pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX wieku, kiedy to w nazwie pojawiły się dwie litery charakteryzujące typ nadwozia (CC i SW), natomiast od roku 2005 dodatkowa cyfra „0” umieszczona w środku wskazuje modele o podwyższonej strukturze nadwozia, takie jak 3008 czy 5008.
Modele z cyfrą „1”
W oparciu o model 201, cyfra „1” będzie wskazywała przystępne cenowo modele marki spełniające oczekiwania klientów w zakresie praktycznych rozwiązań eksploatacyjnych i wszechstronności. Modele tego typu uzupełnią gamę samochodów z ostatnią cyfrą „8” w oznaczeniu.
Modele z cyfrą „8”
Następcy wszystkich modeli, które już teraz mają w nazwie cyfrę „8”, takich jak 308 czy 3008, zachowają oznaczenia swoich poprzedników; z kolei następcy modeli „generacji 7” będą miały w nazwie końcową cyfrę „8”.
Rewolucji co prawda nie ma, ale mimo to Peugeot postanowił pochwalić się nową strategią i wyjaśnić jej założenia. Dość o cyferkach, przejdźmy do najważniejszej części, czyli nowego modelu 301. Poniżej notka prasowa:
Peugeot 301, który docelowo będzie jednym z samochodów marki o największym wolumenie sprzedaży na całym świecie, pozycjonowany jest w centrum swojego segmentu. Odznacza się nowoczesnym stylem i wyposażeniem dopasowanym do oczekiwań rynków, na których będzie sprzedawany.
W modelu 301 zastosowano najnowsze kody stylistyczne marki, tworząc nadwozie emanujące charakterem i nowoczesnością, przywołujące na myśl zarówno emocje, jak i solidność. Ten ostatni aspekt był szczególnie ważny – w procesie tworzenia auta zadbano o spełnienie najwyższych kryteriów jakościowych marki Peugeot.
Peugeot 301 opracowano dostosowując samochód do wszelkich warunków użytkowania, również tych ekstremalnych (w bardzo gorącym lub bardzo zimnym klimacie, na drogach o złej nawierzchni itp.).Długość wynosząca 4,44 m pozwoliła uzyskać zoptymalizowaną konstrukcję nadwozia o imponujących parametrach przestrzennych. Dają one modelowi 301 przewagę nad konkurencją i stanowią wzorzec dla jego segmentu:
-rekordowa ilość miejsca z tyłu (przy rozstawie osi wynoszącym 2,65 m),
-rekordowa pojemność bagażnika: 507 litrów (wg normy VDA 210),
-pewne zachowanie na drodze połączone z dobrym poziomem komfortu, gwarantujące znakomite właściwości jezdne w każdych warunkach,
-szeroki zakres wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa: ESP, ABS, do 4 poduszek powietrznych, wspomaganie hamowania awaryjnego, mocowania ISOFIX itp.
Oferta najnowszej generacji silników benzynowych i diesla dysponujących mocą w zakresie od 71 do 115 KM, montowanych z manualną, półautomatyczną lub automatyczną skrzynią biegów, dostosowana jest do oczekiwań klientów na docelowych rynkach:
-1,2 l VTi 52 kW (71 KM)(1) z manualną lub półautomatyczną skrzynią biegów,
-1,6 l HDi 68 kW (92 KM) z manualną skrzynią biegów,
-1,6 l VTi 85 kW (115 KM) z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.
Jako symbol nowoczesności, 301 będzie drugim po 208 modelem w ofercie Peugeot, w którym montowane będą nowe 3-cylindrowe silniki benzynowe (1,2 l VTi), łączące przyjemność z jazdy z ograniczonym zużyciem paliwa.
301 charakteryzuje się także nowoczesnym wyposażeniem (klimatyzacja elektroniczna, radioodtwarzacz MP3 z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i łączem USB, zdalne otwieranie bagażnika, tylne czujniki parkowania, itp.), które gwarantuje znakomity poziom komfortu podczas jazdy.
Samochód rodzinny, bezpieczny, niezawodny i przyjemny w prowadzeniu: oto cechy, które już wcześniej tworzyły sukces marki w krajach, do których trafić ma model 301. Marka Peugeot od ponad 100 lat jest producentem samochodów i w tym czasie stworzył wiele modeli o nadwoziu typu sedan, które odnosiły i odnoszą liczne sukcesy na rynku motoryzacyjnym (404, 504, 305, 405, 406, 407, 408, 508).
Światowa premiera nowego Peugeot 301, który produkowany będzie w fabryce w Vigo w Hiszpanii, będzie miała miejsce podczas dni prasowych Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu. Od 1 listopada 2012 r. Peugeot 301 będzie sprzedawany w Turcji, a następnie w Europie Środkowej i Wschodniej, w Rosji, na Ukrainie, w Grecji, krajach Maghrebu, na Środkowym Wschodzie, w krajach Zatoki Perskiej i Afryki, a także na niektórych rynkach Ameryki Łacińskiej.
A jak Wam podoba się nowy Francuz?