Peugeot 301 debiutuje na rynku w Polsce
Peugeot 301 zadebiutował na Salonie Samochodowym w Paryżu i już na początku producent określał ten model mianem niedrogiego, kompaktowego sedana. Teraz auto wjeżdża na rynek w Polsce. Sprawdźmy jak kształtują się ceny nowego Peugeota 301.
Peugeot 301 to pierwszy model obrazujący świeży język nazewnictwa. Pierwsze auto z cyferką "1" na końcu oznacza pojazd przystępny cenowo, dla osób, które szukają auto nowoczesnego, prosto z salonu, ale w rozsądnej i niewygórowanej cenie.
"301 został zaprojektowany tak, aby trafić w gusta szerokiego grona odbiorców na całym świecie. Z tego względu podstawowym założeniem konstruktorów było dostosowanie go do użytkowania w każdych, nawet najtrudniejszych warunkach (np. w krajach o wyjątkowo gorącym lub zimnym klimacie, czy złym stanie infrastruktury drogowej)." - czytamy w informacji prasowej.
Auto mierzy 4,44 m i zdaniem producenta kryje wyjątkowo obszerną kabinę pasażerską. Warto zwrócić również uwagę na pojemny, 640-litrowy bagażnik. Pod maską znajdziemy dwa silniki benzynowe oraz jedną jednostkę Diesla. Będzie to 1,2-litrowa jednostka VTi o mocy 72 KM z 5-biegową przekładnią manualną.
Do wyboru będzie również mocniejsza jednostka 1,6-litra VTi o mocy 115 KM z 5-biegową przekładnią manualną lub 4-biegową automatyczną, jak również dieslowski silnik 1,6-litra HDi o mocy 92 KM z 5-biegową przekładnią manualną.
Nowy Peugeot 301 będzie produkowany w europejskiej fabryce firmy w hiszpańskim Vigo. Cena podstawowej wersji tego modelu z silnikiem 1,2-litra o mocy 72 KM na rynku polskim to 39 900 zł. Już wkrótce ruszą pierwsze zamówienia, zaś pierwsze samochody klienci odbiorą na początku stycznia 2013 roku.