Peugeot 208 HYbrid FE - kilka ciekawych faktów
Ostatnio pisaliśmy o nowej technologii hybrydowej tworzonej przez Peugeota. Hybrid Air bazuje na skompresowanym powietrzu oraz hydraulicznych pompach. Tym razem francuski producent postanowił ujawnić rąbka tajemnicy na temat modelu Peugeot 208 HYbrid FE.
W sieci oprócz kilku ciekawych faktów pojawił się pierwszy film przedstawiający Peugeota 208 HYbrid FE w akcji. Auto tworzone we współpracy z firmą Total jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 8 sekund oraz emituje do atmosfery zaledwie 46 g/km CO2. Oczywiście, aby osiągnąć takie wyniki konieczne było zastosowanie nietypowych rozwiązań.
Po pierwsze, największe panele nadwozia zostały wykonane z kompozytów, zaś inne podzespoły z lekkiego włókna węglowego. Oprócz tego zastosowano okna z tworzyw sztucznych oraz bardzo lekkie zawieszenie. Dzięki tym wszystkim modyfikacjom Peugeot 208 HYbrid FE jest lżejszy od standardowego modelu o przeszło 20 procent. Styliści poprawili także grill, zastosowali niewielki spojler oraz 19-calowe felgi z wąskimi oponami Michelin.
Francuzi bardzo mocno starali się, aby ich hybrydowe auto charakteryzowało się imponującymi parametrami jeśli chodzi o połączenie ekologii z ekonomią. Do napędu służy system hybrydowy bazujący na niewielkiej trzycylindrowej jednostce benzynowej 1.2 VTi. Rolę pomocnika pełni mały silnik elektryczny zasilany zestawem baterii litowo-jonowych. Silnik spalinowy generuje 68 KM, elektryczny zaś około 40 KM. Zdaniem producenta średnie zużycie paliwa to zaledwie 2,1 l/100km. Czekamy na pierwsze testy, które potwierdzą lub obalą te optymistyczne deklaracje.