Peugeot 208 HYbrid Air 2L - ciekawy koncept z Paryża
Co prawda ów koncept dopiero zadebiutuje na Salonie Samochodowym w Paryżu, ale jak to zwykle bywa już wcześniej możemy dowiedzieć się z czym będziemy mieli do czynienia.
Co prawda na chwilę obecną model Peugeot 208 HYbrid Air 2L to dopiero koncept, ale już wiadomo, że system HYbrid Air zadebiutuje w modelu produkcyjnym już w 2016 roku, dlatego też warto obserwować rozwój tego auta dość uważnie. Co więcej, w zeszłym roku w Genewie pokazano odmianę 208 HYbrid FE, więc obecnie opisywany model jest jego kolejnym wcieleniem.
Po pierwsze waga, która została obniżona do zaledwie 960 kilogramów poprzez zastosowanie większej ilości aluminiowych elementów. Postawiono również na liczne wstawki z włókna węglowego, które dodatkowo obniżają ogólną masę auta. Standardowy model wyposażono w silnik 1.2 Puretech 82, podczas gdy wersja hybrydowa korzysta z połączenia silnika benzynowego oraz systemu ze sprężonym powietrzem.
Cały system składa się również ze zbiornika wysokociśnieniowego umieszczonego pod podłogą, zbiornika niskiego ciśnienia przy tylnej osi, który pełni również rolę komory rozprężania oraz układu hydraulicznego z silnikiem i pompą w komorze silnika. Istnieją trzy tryby pracy: benzynowy, powietrzny oraz mieszany. Zbiornik powietrza jest napełniany podczas powolnej jazdy lub za pomocą silnika spalinowego. Tak czy inaczej trwa to zaledwie 10 sekund.
Podsumowując, zdaniem producenta przy wykorzystaniu wszystkich wspomagaczy, średnie zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 2-litrów na 100 kilometrów, a to jest świetny wynik. System hybrydy powietrznej pojawi się w produkcyjnym aucie już w 2016 roku, a padnie na model 2008 kolejnej generacji.