Peugeot 208 GTi Concept - oficjalne zdjęcia
Peugeot ma bardzo długą historię w segmencie gorących hatchbacków. Niemal każdy model z serii był udany. Wystarczy wspomnieć takie perełki jak 106 GTi czy 205 GTi. Francuska marka obiecuje kontynuować tradycję z nowo wprowadzonym modelem 208, który tworzy bazę dla nowego GTi Concept. Już wkrótce odbędzie się oficjalna prezentacja, a my już dziś sprawdzimy, co nowa 208 GTi ma do zaoferowania.
Co prawda dziś mamy do czynienia dopiero z wersją koncepcyjną, ale wiele wskazuje na to, że oficjalna prezentacja odbędzie się już wkrótce w Genewie, zaś premiera rynkowa zgra się z targami w Paryżu. Idąc dalej tym tropem mamy nadzieję, że jeszcze w tym roku nowa 208-ka GTi trafi do salonów. Wróćmy jednak do głównego bohatera.
208 GTi opiera się na regularnym modelu trzydrzwiowego hatchbacka i posiada subtelny zestaw aerodynamiczny obejmujący eleganckie poszerzenia nadkoli, które generują miejsce dla dużych, 5-ramiennych felg. Oprócz tego warto odnotować obecność listw progowych, spojlera dachowego oraz gustownego dyfuzora z dwoma chromowanymi wydechami.
Inne szczegóły zewnętrzne zasługujące na uwagę to m.in. nowa metalowa siatka grilla, zaś jego dolny pas może zostać ozdobiony flagą kraju właściciela. Na przykład we Francji można umieścić flagę "Le Tricolour", zaś w Wielkiej Brytanii "Union Jack". Nie wiemy, czy w Polsce właściciele zdecydują się na naszą flagę, która z pewnością nie jest tak atrakcyjna estetycznie jak wspomniana już "Union Jack". Trzeba jednak przyznać, ze to miły akcent.
208 GTi posiada również ulepszoną kabinę z płaską podłogą, skórzaną kierownicę oraz sportowe fotele pokryte skórą Nappa na zewnętrznych częściach i tkaniną w centrum. Ponadto, deska rozdzielcza pokryta jest Alcantarą z szarymi przeszyciami a pedały mają aluminiowe nakładki.
Pod maską 208 GTi znajdziemy ten sam 1,6-litrowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik, który napędza model RCZ. Jednostka produkuje 200 koni mechanicznych przy 5.000 obrotów na minutę. Po uaktywnieniu funkcji overboost silnik generuje 203 Nm momentu obrotowego. 6-biegowa manualna skrzynia biegów przenosi moc na przednie koła.