Peugeot 2008 - szczegóły przed genewskim salonem
Patrząc na rosnącą w zastraszającym tempie popularność niewielkich crossoverów, trudno dziwić się producentom, że za wszelką cenę chcą mieć swój model w tym segmencie. Już wkrótce do salonów zawita nowy Peugeot 2008, zaś oficjalna europejska premiera będzie miała miejsce za niespełna dwa tygodnie w Genewie.
Oczywiście oficjalna światowa premiera odbędzie się w marcu na Salonie Samochodowym w Genewie - wtedy Francuzi ceremonialnie odsłonią model Peugeot 2008 - ale już jakiś czas temu producent pochwalił się ostateczną, produkcyjną wersją modelu. Przypomnijmy sobie, co oferuje nowy Peugeot 2008.
Na zeszłorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu Peugeot zaprezentował wersję koncepcyjną tego auta, która została pomalowana na rażący, żółty kolor. Wersja produkcyjna wygląda już przyziemnie, głównie za sprawą koloru, choć kształtem niewiele odbiega od konceptu z Francji. To dobrze, bo Peugeot 2008 prezentuje się bardzo przyjemnie.
Produkcyjna wersja Peugeota 2008 jest dłuższa o 20 mm od wersji koncepcyjnej oraz 200 mm od modelu 208 i mierzy 4160 mm długości. Szerokość auta to prawdopodobnie 1740 mm. Nowość wyposażono w firmowy już "pływający" grill z przodu oraz nieco przeprojektowane światła przednie z małym wytłoczeniem.
Nie zabrakło również czarnych nakładek, które "złamano" srebrnymi akcentami w kilku miejscach, na dachu mamy panoramiczny dach, zaś 17-calowe diamentowe felgi dopełniają całości. Peugeot 2008 naprawdę może się podobać - wersja crossover nie jest tak nachalna, jak w przypadku modeli konkurencji.
Pod maską nowego Peugeota 2008 pojawi się między innymi trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,2-litra w wariantach o mocy 82, 110 oraz 130 KM. Oprócz tego w ofercie pojawi się także silnik o pojemności 1,6-litra VTi o mocy 120 KM. W ofercie wysokoprężnych silników znajdziemy silnik o pojemności 1,4-litra i mocy 68 KM oraz 1,6-litra w wariancie 92 i 115 KM.
Francuzi wspomnieli także, że nowy Peugeot 2008 będzie produkowany w pierwszej kolejności we Francji w fabryce Mulhouse, a następnie w Chinach w Wuhan oraz Brazylii w fabryce w Porto Real.