Peugeot 2008 dołącza do wielkiej rodzinki crossoverów
Crossovery stworzone od podstaw lub przynajmniej mocno bazujące na modelach konwencjonalnych są do zaakceptowania. Jeśli jednak producent idzie na łatwiznę i dokleja do zwykłego auta kilogramy tworzywa sztucznego zaczyna być nieciekawie. Do której grupy zalicza się nowy Peugeot 2008?
Na szczęście nowy Peugeot 2008 należy do tej lepszej, pierwszej grupy - nie odstrasza wyglądem i nie jest crossoverem tylko z nazwy. Gdy niektórzy producenci chcąc stworzyć "terenówkę" doklejają do zwykłego auta setki nakładek nie ingerując nawet w zawieszenie... po prostu nóż się w kieszeni otwiera. Tu jest nieco inaczej.
Ciężko oczywiście nazwać Peugeota 2008 pełnoprawną terenówką, ale mały crossover to miano, na które zasługuje. Nowość francuskiego producenta zostało zaprezentowane na 83. Salonie Samochodowym w Genewie, ale już na zeszłorocznym Salonie Samochodowym w Paryżu Peugeot zaprezentował wersję koncepcyjną tego auta.
Produkcyjna wersja Peugeota 2008 jest dłuższa o 20 mm od wersji koncepcyjnej oraz 200 mm od modelu 208 i mierzy 4160 mm długości. Szerokość auta to 1740 mm. Nowość wyposażono w firmowy już "pływający" grill z przodu oraz nieco przeprojektowane światła przednie z małym wytłoczeniem. Widać nawiązanie do modelu 208, ale nie jest to bezczelna kopia z kilkoma nadmuchanymi wstawkami.
Nie zabrakło również czarnych nakładek, które "złamano" srebrnymi akcentami w kilku miejscach, na dachu mamy panoramiczny dach, zaś 17-calowe diamentowe felgi dopełniają całości. Peugeot 2008 naprawdę może się podobać. A co znajdziemy pod maską?
W ofercie Peugeota 2008 pojawi się między innymi trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,2-litra w wariantach o mocy 82, 110 oraz 130 KM. Oprócz tego pod maską wyląduje silnik o pojemności 1,6-litra VTi o mocy 120 KM. W ofercie wysokoprężnych silników znajdziemy silnik o pojemności 1,4-litra i mocy 68 KM oraz 1,6-litra w wariancie 92 i 115 KM.