Pagani Huayra BC Roadster – jeszcze więcej mocy pod gołym niebem
Choć nie będzie to najmocniejszy supersportowy samochód dostępny w sprzedaży, to jednak z całą pewnością będzie on wzbudzał ogromne emocje podczas jazdy. Szkoda tylko, że doświadczy ich zaledwie 40 osób, plus ewentualnie wąskie grono ich znajomych oraz krewnych. Oto Pagani Huayra BC Roadster.
Wersja modelu Pagani Huayra z otwieranym dachem pojawiła się w ofercie włoskiej marki dwa lata temu. Teraz dołączy do niej odmiana opatrzona dwoma literkami BC, które pochodzą od inicjałów Benny'ego Caioli, pierwszego klienta marki Pagani, a zarazem przyjaciela Horacio Paganiego.
Pod maską (naturalnie w tylnej części nadwozia) pracuje znana już 6-litrowa jednostka V12 pochodząca od AMG, która w tym modelu generuje aż 800 KM, tj. o 50 KM więcej niż w odmianie coupe (oczywiście również w mocniejszym wariancie BC). Maksymalny moment obrotowy o wartości 1050 Nm trafia na koła tylnej osi za pośrednictwem 7-biegowej przekładni Xtrac.
Co ciekawe, choć z reguły wersje z otwieranym dachem są cięższe od ich odpowiedników ze stałym dachem, to w tym przypadku projektantom i inżynierom udało się zgubić 30 kg, co w efekcie dało ok. 1250 kg. Niższa masa to m.in. zasługa zastosowania na większą skalę innowacyjnego materiału, będącego połączeniem włókna węglowego i tytanu.
Pagani nie podaje niestety osiągów swojego najmocniejszego roadstera. Wersja coupe do prędkości 100 km/h rozpędzi się w ok. 2,5 s, więc roadster z większą dawką mocy i mniejszą masą powinien być co najmniej równie szybki.
Pagani Huayra BC Roadster będzie kosztować ok. 3,5 mln dolarów, co po dzisiejszym kursie daje nam ponad 13 mln zł. Taka kwota sprawia, że będzie to jeden z najdroższych seryjnych modeli dostępnych w sprzedaży. Choć w tym przypadku mowa o seryjnej produkcji jest nieco na wyrost, gdyż powstanie zaledwie 40 egzemplarzy tego modelu. Jeszcze gorsza wiadomość jest taka, że ponoć wszystkie mają już swoich nabywców.