Oto Tarok. Koncepcyjny pickup Volkswagena
Wprawdzie zaprezentowany Volkswagen Tarok jest modelem koncepcyjnym, jeśli jednak wierzyć słowom przedstawicieli niemieckiej marki, a nie mamy podstaw, by tak nie było, to wersja produkcyjna tego pickupa jest już bardzo bliska.
Ciekawi jesteśmy, jak będzie wyglądać wersja finalna, gdyż model prototypowy prezentuje się dość ciekawie, z masywnym przodem, solidną ochroną podwozia i rzucającym się już z dala oświetleniem, które zapewniają nie tylko reflektory, ale również podświetlana listwa w atrapie chłodnicy oraz obramowanie wlotów powietrza. Koncepcyjny model ma panoramiczny dach oraz kontrastujący z tylną częścią nadwozia metaliczny tylny słupek. W tylnej części nadwozia również mamy ciągnący się przez całą szerokość podświetlany panel.
Wnętrze Taroka jest dosyć proste, ale jednocześnie utrzymane w nowoczesnym stylu. Nie zabrakło takich rozwiązań jak cyfrowy panel ze wskaźnikami czy też duży ekran systemu multimedialnego.
Tym, czy koncepcyjny pickup Volkswagena wyróżnia się od dostępnych na rynku rywali, to część ładunkowa. W modelu tym zastosowano otwieraną tylną część kabiny, dzięki której można regulować długość przestrzeni ładunkowej. W standardowym układzie, sama część ładunkowa ma długość 1206 mm, ale po złożeniu tylnych siedzeń i otwarciu wspomnianej tylnej ścianki wydłuża się ona do 1861 mm. Zawsze też, jeśli istnieje potrzeba przewiezienia jeszcze dłuższych przedmiotów, można otworzyć tylną burtę. Ładowność Taroka wynosi 1000 kg.
W koncepcyjnym modelu pod maską pracował 1,4-litrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 150 KM, który może pracować na czystym etanolu bądź mieszance benzyny i etanolu. Za przeniesienie napędu na koła obu osi odpowiada 6-stopniowa przekładnia automatyczna. W momencie debiutu rynkowego jedyną jednostką dostępną w sprzedaży będzie jednak dwulitrowy diesel o mocy 150 KM.
Volkswagen Tarok w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży na rynku brazylijskim. Niemcy jednak zapowiadają, że w kolejce są także następne rynki. Jak na razie nie wiemy, czy również pickup ten pojawi się na europejskim rynku.
Tarok jest stylowy z obfitym oświetleniem z przodu, w tym podświetleniem na listwie kraty i otaczaniem wlotów w dolnej konsoli. Metalowe wykończenie słupka C dodaje kontrastującej barwy do tylnej części ciężarówki. Koncepcja ma również panoramiczny dach. Tylne światła ciągną się przez cały tylny koniec.