Oto nowy Peugeot 3008
Rywalizacja w segmencie kompaktowych crossoverów już teraz jest olbrzymia, a wciąż przybywa konkurentów. Jedną z takich nowości w tej klasie rynkowej jest druga generacja Peugeota 3008, która wprawdzie oficjalną premierę będzie mieć podczas październikowej wystawy w Paryżu, ale już teraz francuski koncern odsłonił większość kart.
Zbudowany na globalnej płycie podłogowej EMP2, nowy Peugeot 3008 będzie w stosunku do poprzednika o ok. 100 kg lżejszy, mimo dłuższego o 22 cm nadwozia. Na szerokość oraz wysokość obie generacje modelu mają zbliżone rozmiary. W nowej odsłonie znacząco, do 22 cm, wzrósł również prześwit, dzięki czemu nieco trudniejsze odcinki nieutwardzonej drogi nie będą stanowić barierę nie do przebycia dla tego crossovera.
Stylistycznie nowy 3008 nawiązuje bezpośrednio do zaprezentowanego w 2014 r. kompaktowego modelu Quartz. Mamy tu więc masywniejszy, niemal pionowy przód, dłuższą maskę, większe koła i ostrzejsze kształty.
Dłuższe nadwozie to równocześnie większy o 62 mm rozstaw osi (2675 mm), co przekłada się na więcej miejsca w kabinie. Pasażerowie w drugim rzędzie siedzeń otrzymają dodatkowe 24 mm na swoje nogi, kierowca i siedząca obok osoba będą mieli więcej miejsca na wysokości łokci (o ok. 17 mm), zaś wszyscy powinni docenić więcej o 36 mm miejsca wokół swojej głowy. Wzrosła również o 90 litrów pojemność bagażnika, która wynosić będzie teraz 520 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń - 1580 l.
Wewnątrz uwagę przyciągać będzie zapewne przede wszystkim i-Cockpit nowej generacji z 12,3-calowym, cyfrowym panelem w miejsce klasycznych zegarów z pięcioma, wybieranymi przez kierowcę z koła kierownicy, trybami pracy. Nowy system jest przede wszystkim bardziej czytelny i intuicyjny w obsłudze. Zmieniona zostało również koło kierownicy, mniejsze, niemal płaskie nie tylko u dołu, ale również w górnej części. Również nowy jest wyświetlacz systemu multimedialnego, 8-calowy, przypominający wyglądem i funkcjonalnością typowy tablet z funkcją MirrorLink. Zmienił on przy okazji swoje miejsce, ze środka konsoli środkowej na jej szczyt.
Nowy Peugeot 3008 będzie oferowany z dosyć szeroką gamą jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych rozpoczyna 1,2-litrowa jednostka PureTech o mocy 130 KM dostępna zarówno z 6-biegową skrzynią manualną, jak i automatyczną. Topowym silnikiem benzynowym będzie 1.6 THP o mocy 165 KM, skonfigurowany jedynie z przekładnią automatyczną.
Wśród jednostek wysokoprężnych znajdziemy dwa warianty silnika 1.6 BlueHDi i również dwa dwulitrowego BlueHDi. Mniejszy diesel oferuje 100 i 120 KM, przy czym podstawowa jednostka jest dostępna wyłącznie z 5-biegowym manualem, zaś mocniejsza z 6-biegowym manualem i automatem. Dwulitrowy silnik Diesla oferowany będzie w odmianie 150- i 180-konnej. Słabsza jednostka z przekładnią manualną, zaś mocniejsza z automatyczną.
Po październikowej wystawie w Paryżu nowy Peugeot 3008 będzie powoli pojawiał się w sprzedaży na europejskich rynkach. W Polsce najprawdopodobniej zadebiutuje na początku przyszłego roku.