Oto nowy Nissan Micra
Większa od poprzednika, z przestronniejszym wnętrzem, całkowicie zmienioną stylistyką oraz nowymi turbodoładowanymi silnikami - tak w sporym skrócie prezentuje się nowa, piąta już generacja Nissana Micra, która dziś została po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowana na targach w Paryżu.
Stylistycznie nowa Micra nawiązuje wprost do koncepcyjnego modelu Sway, który został zaprezentowany przed rokiem na wystawie w Genewie. W przeciwieństwie do poprzednika mamy zdecydowanie więcej ostrych kształtów. Charakterystycznym elementem powinna być atrapa chłodnicy w kształcie litery V oraz tylne światła w kształcie bumerangu. Na uwagę zasługują również klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C.
Nabywcy nowej Micry będą mieć do wyboru 10 lakierów nadwozia, a wszystkie dostępne opcje personalizacji pozwalają na skonfigurowanie ponad 125 różnych wariantów modelu.
Wnętrze małego Nissana jest sporo przestronniejsze dzięki dłuższemu rozstawowi osi i poszerzonemu nadwoziu. Wyżsi kierowcy powinni za to docenić niżej zamontowane fotele.
Na wyposażeniu Micry znajdziemy wiele nowoczesnej technologii. Wśród rozwiązań rzadko spotykanych w segmencie B znalazł się m.in. system kamer 360 st. oraz funkcja informowania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu. Nowością Nissana na europejskim rynku będzie inteligentny układ hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych, a także znaków drogowych i ostrzegający o innym pojeździe w tzw. martwym polu.
Komfort jazdy ma zapewnić m.in. sześciogłośnikowy system nagłośnienia Bose Personal, który posiada m.in. dwa głośniki wbudowane w zagłówek fotela kierowcy. Centrum zarządzania większością funkcji jest 7-calowy, kolorowy wyświetlacz.
Nowy Nissan Micra będzie oferowany na rynku z turbodoładowanym, trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 0,9 l oraz półtoralitrowym dieslem. Obydwa silniki generują taką samą moc 90 KM. Nieco później na rynku pojawi się jeszcze litrowy silnik benzynowy o mocy 73 KM.
Za lepsze właściwości jezdne odpowiadać mają m.in. układ aktywnej kontroli ruchów nadwozia oraz aktywna kontrola tory jazdy - oba zapożyczone z modeli Qashqai i X-Trail. W aucie użyto również elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, a kabinę wyciszono w dużo większym stopniu niż w poprzedniej generacji modelu. Nowa Micra charakteryzować się będzie również niskim współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym 0,29.
Nowy Nissan Micra będzie produkowany w zakładach Renault we Flins (Francja). Sprzedaż modelu w Europie rozpocznie się w marcu przyszłego roku.