Oto nowy Ford Focus
Najbardziej zaawansowany technologicznie, z bardziej dynamiczną stylizacją i na całkowicie nowej platformie podłogowej. Taki oto będzie nowy Ford Focus czwartej już generacji, który będzie walczył o miano lidera w segmencie kompaktów.
Nowy Ford Focus będzie dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback lub kombi, a na wybranych rynkach pojawi się także w odmianie sedan. Wśród licznych wariantów Focusa znajdą się między innymi stylowe wersje Focus Trend i Titanium, sportowy Focus ST-Line, bardziej ekskluzywny Focus Vignale i crossover Focus Active.
W przedniej części nadwozia Focus będzie miał teraz wyraźnie większy, ale jednocześnie wciąż rozpoznawalny wlot powietrza, który został wkomponowany pomiędzy odchylone w poziomie reflektory. Z kolei z tyłu mamy teraz dwuczęściowe lampy, a przez to szerszy otwór bagażnika, a także satynowy napis Focus, który ma nadać autu więcej ekskluzywnego charakteru. Nowy Focus ma większy o 53 mm rozstaw osi oraz krótsze zwisy, co powinno się przełożyć na bardziej przestronne wnętrze.
Nowy Focus ma w ofercie zdecydowanie więcej zaawansowanych funkcji, oferując rozwiązania wprowadzające drugi poziom autonomii jazdy.
System Ford Co-Pilot360 składa się z rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu i ułatwiających parkowanie. Aktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu zwiększają bezpieczeństwo, ale i komfort podróży. Aktywny tempomat ACC działa do prędkości 200 km/h
System reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki drogowe zapewnia lepszą widoczność jeszcze przed wejściem w zakręt, dojechaniem do skrzyżowania lub ronda.
Focus jest także pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD). System jest skuteczny, dzięki jednemu z największych pól widzenia wyświetlaczy HUD dostępnych w Europie, wynoszącemu 6 stopni na 2,5 stopnia. System jest również jednym z najjaśniejszych i posiada 16-stopniową regulację, aż do 10.000 kandeli na metr kwadratowy.
Na wyposażeniu ponadto znajdziemy system wspomagający parkowanie, wyjazd z parkingu, aktywnego hamowania z funkcją wykrywania pieszych oraz motocyklistów.
Nowy Focus jest pierwszym modelem wyprodukowanym na całkowicie nowej platformie C2, która w połączeniu z zupełnie nową strukturą nadwozia umożliwiła inżynierom zwiększenie sztywności w celu uzyskania wyższej precyzji prowadzenia się samochodu. Sztywność na skręcanie wzrosła o 20%, a sztywność poszczególnych punktów mocowania zawieszenia zwiększono nawet o 50%, redukując przemieszczenia tych punktów, co prowadzi do dalszej poprawy precyzji prowadzenia samochodu.
Czwarta generacja kompaktowego Forda dostępna będzie z szeroką gamą silników benzynowych Ford EcoBoost i wysokoprężnych Ford EcoBlue, spełniających rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6 według normy WLTP. Do wyboru są sześciobiegowe przekładnie manualne i nowe ośmiobiegowe przekładnie automatyczne.
W bazowych odmianach pod maską pracuje silnik EcoBoost o pojemności skokowej 1 litra, który będzie dostępny w
wersjach o mocy maksymalnej 85, 100 i 125 KM. Ten trzycylindrowy silnik posiada funkcję dezaktywacji jednego z cylindrów, gdy nie ma zapotrzebowania na pełną moc. Z kolei nowy 1,5-litrowy silnik EcoBoost oferuje 150 lub 182 KM.
Natomiast wysokoprężne silniki EcoBlue z turbodoładowaniem o pojemności 1,5 l oferowany jest w wersjach o mocy 95 KM lub 120 KM z momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm. Dwulitrowy silnik EcoBlue zapewnia natomiast moc 150 KM oraz 370 Nm momentu obrotowego.