Oto najpopularniejsze marki - wyniki zaskakują
Jak mierzyć popularność poszczególnych marek? Można naturalnie liczbą sprzedanych egzemplarzy, jednak na wyniki sprzedaży duży wpływ ma szereg innych czynników. Dlatego analitycy z firmy Quickco sprawdzili, jakie marki były najczęściej "guglowane" w minionym roku. Wyniki dość mocno zaskakują.
Okazuje się, że prawie trzy czwarte wszystkich zapytań dotyczy zaledwie trzech marek. O ile obecność wśród nich Toyoty nie powinna specjalnie dziwić, to już tak duża popularność BMW i Hyundaia trochę zaskakuje.
W badaniu uwzględniono dane z aż 193 państw - pominięto jedynie Koreę Płn, Iran oraz Kubę, dla których dane o wyszukaniach nie są dostępne. Warto też pamiętać, iż dane te dotyczą wyłącznie wyszukiwań poszczególnych marek na stronach Google'a, natomiast w niektórych krajach nie jest to najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania w internecie (np. w Chinach czy Rosji).
W największej liczbie państw (74) najczęściej wyszukiwaną marką w ubiegłym roku była Toyota. Na drugim miejscu w tym rankingu znalazło się BMW (51), a na trzecim Hyundai. W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze Honda, Chevrolet, Renault, Volkswagen, Mercedes, Fiat oraz Peugeot.
Choć mogłoby się wydawać, że w krajach, które posiadają własne marki, są one najpopularniejsze, to jednak wyniki tego badania wcale nie potwierdzają tej tezy. Sprawdziła się ona w zaledwie czterech przypadkach - Niemczech (BMW), Francji (Renault), Szwecji (Volvo) oraz Włoszech (Fiat).
Ale już np. w Korei Południowej największą popularnością nie cieszył się wcale Hyundai a BMW, które również był najczęściej wyszukiwaną marką w Japonii, dystansując Toyotę, Hondę czy Suzuki. Dodajmy też, że BMW był najczęściej wyszukiwaną marką również przez Polaków. Z kolei w Stanach Zjednoczonych zwyciężyła Toyota, która również okazała się najpopularniejsza m.in. w Chinach czy Australii, zaś w Kanadzie i Brazylii - Honda. Z kolei najpopularniejsza amerykańska marka, czyli Chevrolet, największym zainteresowaniem w internecie cieszył się jedynie w kilku państwach Ameryki Środkowej oraz Południowej (Meksyk, Argentyna, Kolumbia, Chile).
Zaskakująco niską popularność zanotował Volkswagen. Ta niemiecka marka najczęściej była wyszukiwana jedynie przez Hiszpanów, Rumunów oraz Białorusinów. Jeszcze gorzej w tym rankingu wypadł Ford, który nie okazał się najpopularniejszą marką w żadnym państwie świata. Lepsze pod tym względem było nawet Bugatti, które zwyciężyło w Nigrze, czy Jaguar (Belize) bądź Mini (Laos, Nepal).