Oto najmocniejsze drogowe Porsche 911
Ma moc 700 KM, napęd na tył, do tego podwozie wyścigowe z tylną osią skrętną. Zaprezentowany podczas trwającej właśnie wystawy Festival of Speed w Goodwood najnowszy 911 GT2 RS może pochwalić się mianem najmocniejszego i najszybszego drogowego modelu Porsche.
Sercem najnowszej odmiany Porsche 911 GT2 RS jest 3,8-litrowy bokser z 911 Turbo S, którego moc została zwiększona z 580 do 700 KM. To jednocześnie o 80 KM więcej niż generował 3,6-litrowy silnik napędzający poprzednika. Do tego o 50 Nm wyższy jest maksymalny moment obrotowy nowej jednostki (750 Nm). Efekt jest taki, że wartość 100 km/h na prędkościomierzu może zostać osiągnięta już po 2,8 s, a maksymalnie ważące 1470 kg sportowe coupe może się rozpędzić aż do 340 km/h. Napęd na koła tylnej osi przenoszony jest za pośrednictwem przystosowanej do większej mocy 7-stopniowej, dwusprzęgłowej przekładni PDK.
Lepsze parametry niż w 911 Turbo S to efekt większej ilości powietrza tłoczonego do komór spalania. Do tego nowy układ chłodzenia zapewnia lepsze chłodzenie podczas maksymalnych przyspieszeń - przy bardzo wysokiej temperaturze chłodnica powietrza spryskiwania jest wodą. Auto otrzymało ponadto wykonany z lekkiego tytanu (lżejszy o 7 kg) układ wydechowy, który zapewnia zdecydowanie bardziej pasujące do charakteru auta brzmienie.
Niemalże wyścigowe właściwości jezdne to w dużej mierze także zasługa zawieszenia z odpowiednio skalibrowanym układem PSM i generalnie całego podwozia ze skrętną tylną osią oraz sportowymi oponami Ultra High Performance o rozmiarze 265/35 ZR 20 z przodu oraz 325/30 ZR 21 z tyłu. Auto będzie się wyróżniać na drodze nie tylko rzucającym się od razu w oczy dużym skrzydłem, ale także wykonanymi z tworzyw sztucznych wzmacnianymi włóknem węglowym takimi elementami jak błotniki, otwory wentylacyjne, obudowy lusterek czy wloty powietrza.
Aby maksymalnie obniżyć masę nadwozia maskę silnika wykonano z karbonu, zaś dach z magnezu. Do tego opcjonalny pakiet Weissach pozwala dodatkowo obniżyć wagę o 30 kg. W jego skład wchodzą kolejne elementy z tworzyw wzmacniane włóknami węglowymi bądź tytanem.
O odpowiedni charakter wnętrza dbają m.in. czerwona Alcantara, czarna skóra oraz elementy wykonane z włókna węglowego. Do tego naturalnie mamy sportową kierownicę z manetkami zmiany biegów, kubełkowe fotele z karbonowym wykończeniem. Standardowe wyposażenie obejmuje również moduł Connect Plus oraz aplikację Porsche Track Precision, umożliwiającą szczegółową rejestrację, wyświetlanie i analizę danych z jazdy na ekranie smartfona.
Z kolei dostępny za dopłatą pakiet Chrono posiada ekran osiągów wykorzystywany do pomiarów czasów przejazdu na torze, a także zewnętrzną fotokomórkę, która pozwala na precyzyjniejsze rejestrowanie czasów przejazdu.
Całość uzupełnia zegarek 911 GT2 RS Chronograph, który mogą nabyć wyłącznie nabywcy nowego 911 GT2 RS. Jego sercem jest pierwszy mechanizm zegarowy opracowany przez Porsche Design z obudową z lekkiego tytanu.
Porsche 911 GT2 RS jest dostępne w Polsce w cenie od 1 431 090 zł. Zegarek Porsche Design 911 GT2 RS Chronograph kosztuje 9450 euro.