Oto najmocniejsza odmiana serii 3. Do czasu M3
Choć fani sportowych i najmocniejszych wariantów modeli BMW z pewnością wyczekują już nowego M3, czyli najmocniejszej wersji silnikowej nowej, siódmej generacji serii 3, to jednak obok tej odmiany z pewnością również nie przeszliby całkowicie obojętnie. Oto BMW M340i xDrive, który oficjalnie zostanie zaprezentowany pod koniec listopada podczas wystawy samochodowej w Los Angeles.
Do napędu tej wersji silnikowej wykorzystany zostanie silnik 6-cylindrowy M TwinPower Turbo z systemem Valvetronic o pojemności trzech litrów. Z jednostki tej udało się niemieckim inżynierom wycisnąć 374 KM, co jest wynikiem o 48 KM lepszym niż w analogicznej wersji poprzedniej generacji modelu. O 50 Nm zwiększony został również maksymalny moment obrotowy silnika, który teraz będzie wynosił równe 500 Nm. W rezultacie najmocniejsza, nie licząc modelu M3, odmiana "trójki" będzie w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 4,4 s, tj. o pół sekundy szybciej niż w poprzedniku. Dodajmy jeszcze, że, wg BMW, wersja ta będzie zużywać średnio 7,5 l/100 km i naturalnie spełnia wymogi normy Euro 6d-Temp.
Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej przekładni Steptronic z ośmioma przełożeniami i systemem Launch Control. Przeprowadzone modyfikacje w stosunku do tej samej skrzyni wykorzystanej w "cywilnych" wersjach modeli BMW sprawiły, że zmiana biegów odbywa się dużo szybciej. Kierowca w każdej chwili może skorzystać z manetek przy kierownicy do zmiany biegów. W standardzie znajdziemy również aktywny mechanizm różnicowy M Sport na tylnej osi z możliwością pełnego zblokowania.
W porównaniu do standardowych wersji silnikowych zmiany objęły również zawieszenie w BMW M340i xDrive, które zostało zoptymalizowane pod kątem masy oraz sztywności. Obniżono jest ponadto 10 mm. Kolejnym elementem zaczerpniętym z rozwiązań BMW Motorsport jest układ hamulcowy. Na przedniej osi znajdziemy czterotłoczkowe zaciski i wentylowane tarcze o średnicy 348 mm, zaś na tylnej jednotłoczkowe i tarcze o średnicy 345 mm. Standardem są 18-calowe felgi i opony o rozmiarze 225/45 z przodu i 255/40 z tyłu. Nabywca może jednak zdecydować się na felgi 19-calowe.
Kolejnym rozwiązaniem BMW M jest aktywny układ wydechowy, który zmienia swoje brzmienie w trybach Sport i Sport+ po użyciu przycisku systemu Driving Experience Control.
Ten wariant silnikowy będzie także wyróżniał się drobnymi detalami stylistycznymi. Wprawne oko wyłapie inaczej stylizowany silnik czy też atrapę chłodnicy, a w tylnej części dwie trapezoidalne końcówki układu wydechowego. Wyróżnikiem będą również boczne lusterka oraz obramowania wlotów powietrza czy przedniego grilla lakierowane na złotawy kolor.
W kabinie pojawiły się sportowe fotele oraz liczne dodatki, których zadaniem jest podkreślenie bardziej sportowego charakteru tego modelu.
BMW M340i xDrive na rynku pojawi się w połowie przyszłego roku.