Oto Honda Civic nr 10
Były zdjęcia amerykańskiej wersji najnowszej Hondy Civic. Był fragment tylnego pasa wariantu europejskiego. W końcu mamy też oficjalne zdjęcia najnowszej, dziesiątej już generacji kompaktowej Hondy. Ma ona być, jak przekonują Japończycy, najbardziej zaawansowaną konstrukcją w historii Hondy.
Nowy Civic w stosunku do poprzednika jest o 13 cm dłuższy (4497 mm), i 3 cm szerszy (1800 mm), ale jednocześnie niższy o 2 cm (1421 mm), a przy tym ma większy rozstaw osi (2,7 m) i krótsze zwisy. Poprawiono znacząco aspekty aerodynamiczne (m.in. pojawiła się kompletna osłona podwozia), a uwagę powinny zwracać wydatne nadkola z większymi i szerszymi kołami i mocno wyprofilowane wloty powietrza z tyłu i przodu. Auto zostało zbudowane na nowej płycie podłogowej, lżejszej o 16 kg, a przy tym sztywniejszej o 52 proc.
Nowe zawieszenie (z przodu kolumny McPhersona, a z tyłu nowe zawieszenie wielowahaczowe ze sztywną ramą pomocniczą), sztywniejsze nadwozie i o 10 mm niżej położony środek ciężkości mają sprawić, że nowy Civic będzie bardziej zwrotny od poprzedników i będzie się od nich wyraźnie lepiej prowadził.
Wnętrze nowej Hondy Civic należy zaliczyć raczej do tych z prostym designem. Znajdziemy tam nowoczesne rozwiązania z zakresu informacji, rozrywki i łączności Connect 2, który to system oferuje możliwość integracji z Apple CarPlay oraz Android Auto. Większą ilość miejsca odczują i kierowca, i wszyscy pasażerowie. Fotel kierowcy został w nowym Civicu umieszczony o 35 mm niżej, a węższy słupek A zapewnia mu większy kąt widzenia. Podobnie jak w przypadku poprzednika nowa generacja kompaktowej Hondy z bagażnikiem o pojemności 478 l będzie w czołówce swojego segmentu.
Honda Civic będzie pierwszym modelem Hondy na europejskim rynku z trzycylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,0 litra oraz czterocylindrową, turbodoładowaną jednostką 1,5 litra. Obie jednostki są dostępne z nowoopracowaną, sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT.
1-litrowy silnik VTEC Turbo o pojemności 1 litra generuje moc 129 KM, dostępnych przy 5500 obr/min. W wersji z sześciobiegową skrzynią manualną maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm i jest uzyskiwany przy 2250 obr/min, natomiast w zestawieniu z przekładnią CVT dostępnych jest 180 Nm w przedziale od 1700 do 4500 obr/min.
Czterocylindrowa jednostka VTEC Turbo o pojemności 1,5 litra dysponuje wyższymi wartościami maksymalnej mocy i momentu obrotowego niż dotychczasowy silnik o pojemności 1,8 l. Moc nowej jednostki wynosi 182 KM i jest osiągana przy 5500 obr/min, a z przekładnią CVT przy 6000 obr/min. Natomiast maksymalny moment obrotowy to 240 Nm (w wersji z 6-biegową przekładnią manualną) i jest generowany w przedziale od 1900 do 5000 obr/min. Z kolei w egzemplarzach wyposażonych w skrzynię CVT moment obrotowy wynosi 220 Nm i jest uzyskiwany w przedziale od 1700 do 5500 obr/min.
Standardowym elementem wyposażenia wszystkich wersji nowego Civica na europejskim rynku ma być zintegrowany system bezpieczeństwa Honda Sensing. w ramach tego pakietu znajdują się m.in. system ograniczający skutki kolizji, system ostrzegający przed kolizją, system ostrzegający o zjechaniu z pasa ruchu, a także zapobiegający takiemu zjechaniu, adaptacyjny tempomat, układ rozpoznawania pasów ruchu czy wreszcie inteligentny ogranicznik prędkości.