Oto 10 najlepszych silników świata... Nie ma niemieckich...
A przynajmniej najlepszych wg dziennikarzy magazynu Wards Auto. Organizowany przez nich plebiscyt na najlepsze jednostki napędowe, w tym roku już po raz 24., zyskał uznanie i dość spory prestiż w świecie motoryzacyjnym. Brak wśród wyróżnionych jednostek choćby jednej konstrukcji niemieckiej z pewnością jest sporym zaskoczeniem.
Tak, wiemy. Zestawienie to dotyczy silników w modelach sprzedawanych na rynku amerykańskim, stąd nie wszystkie są oferowane również na Starym Kontynencie. Niemniej jednak kilka z nich dostępnych jest również na rynku europejskim. Poza tym ranking ten (choć słowo ranking w tym kontekście nie do końca oddaje sens tego zestawienia, gdyż nie szereguje wyróżnionych silników) pokazuje aktualne tendencje panujące w motoryzacji. W dziesiątce wyróżnionych jednostek napędowych znajdziemy jednostkę elektryczną, dwa układy hybrydowe, a także silnik przystosowany do zasilania paliwem wodorowym. Poza tym nie brak też tradycyjnych silników, w tym coraz rzadziej oferowanych silników z większą niż 4 liczbą cylindrów.
Sporym zaskoczeniem jest brak w tej wyróżnionej grupie choćby jednej jednostki napędowej pochodzącej z Niemiec. Nie zdarzyło się to, jak dotąd, ani razu w historii tego konkursu.
150-kW Electric Propulsion System (Chevrolet Bolt EV)
3.6L Pentastar DOHC V-6/PHEV (Chrysler Pacifica Hybrid)
2.7L Twin Turbo DOHC V-6 (Ford F-150)
5.0L DOHC V-8 (Ford Mustang GT)
130-kW Fuel Cell/Electric Propulsion System (Honda Clarity)
2.0L VTEC Turbocharged DOHC 4-Cyl. (Honda Civic Type R)
3.0L Turbocharged DOHC V-6 (Infiniti Q50)
2.0L Turbocharged DOHC 4-Cyl. (Jaguar XF)
3.3L Turbocharged DOHC V-6 (Kia Stinger)
2.5L Atkinson DOHC 4-Cyl./HEV (Toyota Camry Hybrid)
W tegorocznej edycji konkursu w wybranej dziesiątce znalazły się tylko dwie jednostki, które zostały docenione również przed rokiem. Jest to 3,6-litrowy silnik V6, który stanowi serce układu hybrydowego Chryslera Pacifica, a także 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik z Infiniti Q50.