Ósma generacja Toyoty Hilux
W Genewie Toyota pokazała nową generację najlepiej sprzedającego się pickupa na Starym Kontynencie. Ósme już wcielenie Hiluxa to, w jeszcze większym stopniu, połączenie wytrzymałości i praktyczności z wysokim komfortem podróżowania.
Nowa Toyota Hiluxa będzie oferowana w trzech wariantach kabinowych - z dwumiejscowym nadwoziem Single Cab, czteromiejscowym Extra Cab oraz pięciomiejscowym Double Cab. Pickup Toyoty urósł przy okazji zmiany generacji. Mierzy teraz 5335 mm długości, 1855 mm szerokości i 1815 mm wysokości - jest więc o 75 mm dłuższy, 20 mm szerszy, ale jednocześnie 45 mm niższy od poprzednika. Większa i dodatkowo wzmocniona jest też skrzynia ładunkowa Hiluxa. Maksymalna szerokość wzrosła z 1544 do 1645 mm.
We wnętrzu również widać sporo zmian na plus. Zarówno pod względem designu, jak i wyposażenia Hiluxowi zdecydowanie bliżej do poziomu SUV-a niż auta roboczego, jak się jeszcze niekiedy postrzega pickupy. W centralnej części deski rozdzielczej znajdziemy 7-calowy, dotykowy wyświetlacz zaawansowanego systemu multimedialnego. Pojawił się też kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Zmieniono kierownicę, dźwignię zmiany biegów, tak by zwiększyć komfort podróżowania podczas codziennej jazdy.
W nowym Hiluksie znajdziemy nową jednostkę 2.4 D-4D (Global Diesel). Ten czterocylindrowy silnik wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem generuje moc 150 KM przy 3400 obr/min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1600–2000 obr/min. Wersja z napędem na dwa koła współpracuje z 6-biegową manualną skrzynią biegów, zaś odmiana czteronapędowa z 6-biegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów do wyboru.
Wszystkie wersje osiągają prędkość maksymalną 170 km/h i przyspieszają od 0 do 100 km/h w ciągu 12,8 s (6A/T) lub 13,2 s (6M/T). Średnie zużycie paliwa wynosi 7,1 l/100 km.
Nowa jest także rama podłużnicową, w której o 20 proc. zwiększono sztywność skrętną. Efektem tych zmian ma być wyższy komfort jazdy, lepsze prowadzenie w ciaśniejszych łukach, a także niższy poziom hałasu oraz drgań. Dzięki nowej ramie zwiększono ponadto uciąg przyczepy do 3,2 ton.
Napęd 4x4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwia wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy jest mechanizmem o ograniczonym poślizgu.