Opel zmieni oblicze swoich modeli
Po przejęciu Opla przez Grupę PSA niemiecka marka wprowadza szereg istotnych zmian w strukturze i działalności firmy, dzięki którym stanie się ona ponowie wysoce efektywna. Jednak nie tylko. Okazuje się, że prowadzone są również prace nad zmianą stylistyki przyszłych modeli Opla. Na pierwsze efekty tych prac musimy jeszcze trochę poczekać.
Ogłoszony w listopadzie ubiegłego roku strategiczny plan rozwoju Opla pod nazwą PACE! zakłada nie tylko zwiększenie rentowności i wydajności z działalności firmy, ale także wzmocnienie samej marki. Ważnym elementem tego wzmocnienia wizerunku Opla będą oczywiście nowe modele niemieckiej marki, ale również zmiana ich stylistyki. Dlatego też projektanci w Rüsselsheim otrzymali zadanie zaprojektowania pojazdu koncepcyjnego, który ma obrazować kierunek zmian, w jakim będą podążać modele Opla w przyszłej dekadzie.
Zespół pod kierunkiem wiceprezesa ds. projektowania, Marka Adamsa, wprowadził znaczące korekty do obecnej stylistyki swoich modeli i stworzył nową koncepcje stylistyczną o nazwie Opel Compass. Po raz pierwszy nowe oblicze Opla zostało wykorzystane w koncepcyjnym pojeździe Brand Concept, który oficjalnie zostanie zaprezentowany za kilka miesięcy. Jednak na zdjęciu zamaskowanego auta można zauważyć już pewne szczegóły.
Znakiem charakterystycznym przyszłej „twarzy” modeli Opla będą dwie główne osie przecinające logo marki. Centralne przetłoczenie na masce to oś pionowa. Oś poziomą wyznaczają natomiast motywy skrzydła w światłach do jazdy dziennej.
2018 Brand Concept, który zostanie zaprezentowany przed końcem bieżącego roku, będzie pierwszym pojazdem z nową „twarzą” zaprojektowaną zgodnie z zasadami Opel Compass.