Opel Zafira z nowym silnikiem Diesla jedzie do Genewy
Już na Salonie Samochodowym w Genewie zadebiutuje Opel Zafira z nowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 CDTI Ecotec, który zastąpi między innymi obecną do tej pory w ofercie jednostkę o pojemności 1,7-litra. Sprawdźmy, co oferuje nowy silnik i jakie generuje osiągi.
Oprócz jednostek 1,7-litra, nowy Diesel zastąpi również w ofercie słabsze jednostki o pojemności 2,0-litra. A czym w ogóle charakteryzuje się nowa jednostka 1,6-litra CDTI Ecotec? Po pierwsze silnik wyposażono w nową technologię BlueInjection SCR (Selective Calalytic Reduction), dzięki czemu spełnia nowe normy emisji spalin Euro 6.
Taki wynik sprawia, że jest to najczystszy Diesel w historii Opla. A jak spisuje się nowy silnik? Jednostka 1,6-litra CDTI generuje moc 136 KM oraz 320 Nm momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają Oplu Zafirze rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 10,4 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną na poziomie 193 km/h.
Jak twierdzi sam producent, Opel Zafira z tą jednostką napędową zużywa średnio zaledwie 4,1 l/100km przy jednoczesnej emisji CO2 do atmosfery na poziomie 109 g/km. Wynik dość optymistyczny. Czy realny? To zapewne sprawdzimy podczas jednego z testów. Premiera Opla Zafiry z tą jednostką napędową odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie.