Opel: Wszystkie obecne silniki znikną z oferty?
Opel planuje wymienić praktycznie całą obecną ofertę czterocylindrowych jednostek benzynowych i wysokoprężnych nowymi jednostkami. Będą to silniki o pojemności 1,6-litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, które już w tym roku zastąpią niektóre jednostki.
Silniki będą wyposażone w wiele udoskonaleń niezbędnych do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2, np. turbodoładowanie, podwójne zmienne fazy rozrządu oraz, w miarę potrzeby, wałki równoważące. Cała operacja, którą oficjalnie zapowiedział CEO Opla - Karl-Friedrich Stracke, będzie dość kosztowna, gdyż pochłonie przeszło 500 mln euro.
Celem całego przedsięwzięcia ma być całkiem nowa oferta silnikowa. Już w 2014 roku producent będzie oferował trzy zupełnie nowe rodziny silników: MGE (Mid-Size Gasoline), MGD (Mid-Size Diesel) oraz SGE (Small Gas Engine). Grupa MGD obejmie głównie silniki 1,6-litra w wielu odmianach, zaś rodzina SGE będzie zawierała silniki trzycylindrowe w przedziale pojemności od 1,0 do 1,4 litra.
Na szczęście w planach nie ma żadnych zmian dotyczących obecnych silników V6. Nie ma również informacji o tym, czy silniki ze sportowych wersji zostaną wykastrowane, a jeśli tak, to jak bardzo. Swoją drogą tylko czekamy na podobne informacje płynące od innych producentów, którzy w pogoni za oszczędnością i coraz surowszymi normami emisji spalin będą zmuszeni wymienić całą ofertę silnikową.