Opel szykuje ofensywę modelową
W przyszłym roku na europejskim rynku zadebiutuje największa w historii marki Opel w ciągu dwunastu miesięcy liczba nowości. W 2017 r. pojawi się przede wszystkim nowa Insignia w trzech wersjach nadwoziowych oraz dwa nowe crossovery.
Patrząc na zapowiadaną na przyszły rok listę nowości marki Opel widać, że Niemcy będą chcieli wykorzystać bardzo dużą popularność w Europie modeli z segmentów SUV oraz crossover, a jednocześnie będą odchodzić od coraz mniej popularnych minivanów.
Efektem tych tendencji będzie model o nazwie Crossland X, który zastąpi Merivę. Zmiana nazwy związana jest ze zmianą segmentu, do którego będzie przynależał nowy model. Nie będzie to już mały minivan, a mały crossover. Według Opla będą po niego sięgać te osoby, które chciałyby małe miejskie auto, ale o cechach SUV-a (większy prześwit, wyższa pozycja za kierownicą), choć bez jakiejś przesadnie muskularnej sylwetki, a jednocześnie o przestronnych i funkcjonalnym wnętrzu. Opel Crossland X będzie posiadał stylistyczne rozwiązania nawiązujące do lifestyle'owego Adama. Produkowany będzie w fabryce PSA w Saragossie na jednej linii z modelami Peugeot 2008 oraz Citroen C3 Picasso.
Drugą ważną nowością będzie kompaktowy crossover, który będzie bazował na podobnych rozwiązaniach co Zafira. Nie wiemy jeszcze, jak będzie się nazywał, choć zgodnie z nowym nazewnictwem w jego nazwie ma się pojawić literka X. Również i ten model będzie wspólnym dziełem Opla i grupy PSA. Będzie wytwarzany w fabryce francuskiego koncernu w Sochaux razem z nowym Peugeotem 3008. Oficjalna premiera nowego Opla przewidziana została na wrześniową wystawę we Frankfurcie.
Przyszły rok to również nowa Insignia i to w aż trzech wariantach nadwoziowych. W Genewie zobaczymy pięciodrzwiową Insignię Grand Sport oraz kombi Sports Tourer. W drugiej połówce przyszłego roku pojawi się "uterenowiona" odmiana flagowego Opla - Country Tourer.
W 2017 r. na europejskim rynku zadebiutuje ponadto Ampera-e. Elektryczny Opel o zasięgu ok. 500 km w salonach niemieckiej marki pojawi się na przełomie maja i czerwca.
Ostatnią nowością, która została przewidziana na przyszły rok, jest nowa wersja dostawczego Opla Vivaro.
Przyszłoroczna ofensywa modelowa Opla, zwłaszcza dwa nowe crossovery, ma pomóc niemieckiej marce po latach strat zacząć osiągać zyski. Po trzech kwartałach br. strata Opla wynosi 142 mln USD i to pomimo wzrostu sprzedaży o 5,2 proc., głównie dzięki dużemu popytowi na nową generację Astry.