Opel stawia na rajdy samochodów elektrycznych
Elektryczna Ampera-e w miniony weekend wzięła udział 8. North European E-Mobile Rally, a już na przyszły tydzień zaplanowano jej kolejne wyzwanie - start w Silvretta E-Auto Rallye.
Pierwsze rajdowe szlify Opel Ampera-e zaliczył jednak wiosną podczas i-Mobility Rallye na południu Niemiec. W miniony weekend wziął udział w 8. North European E-Mobile Rally, czyli jednej z największych imprez tego typu w północnej Europie. Dwie załogi startujące w elektrycznym Oplu zajęły 3. i 9. lokatę, a za kierownicą jednego z nich zasiadł Benjamin Sadler, niemiecki gwiazdor filmowy.
Startujące w rajdzie załogi miały do pokonania dystans około 270 km ze Szlezwiku-Holsztyna do Danii i z powrotem. W rajdzie wyłącznie dla pojazdów elektrycznych zorganizowanym przez stowarzyszenie ECO-Mobility wzięło udział 37 pojazdów. Start umiejscowiono na terenie kampusu GreenTEC w Enge Sande około 30 km na zachód od Flensburga w Niemczech. W portowym mieście Aabenraa nad Morzem Bałtyckim udostępniono punkt ładowania akumulatorów (dla pojazdów, które tego potrzebowały, Ampera-e z 520-kilometrowym zasięgiem pokonał trasę całego rajdu bez konieczności doładowywania baterii). Z Aabenraa trasa wiodła z powrotem do Szlezwiku-Holsztyna i dalej do mety we Flensburgu. Na niedzielę zaplanowano etap przebiegający przez Flensburg, Goldelund i Enge Sande.
Kolejny rajd zaplanowano na 6–7 lipca. W tym terminie na alpejskich drogach w Austrii odbywa się „elektryczna” część Silvretta Classic dla samochodów zabytkowych pod nazwą Silvretta E-Auto Rallye. Jest to kolejny z rajdów na regularność. Pojazdy elektryczne w 2 dni pokonają łącznie ponad 260 km tras naszpikowanych próbami czasowymi i zadaniami zręcznościowymi. Trasa rozpoczynająca się w miejscowości Schruns przebiega przez spektakularny odcinek Silvretta Hochalpenstrasse, Bludenz i Lech oraz alpejskie przełęcze w Vorarlbergu i Tyrolu. Drogi położone na wysokościach od około 600 m do ponad 2000 m n.p.m. to także okazja, by sprawdzić zachowanie elektrycznych pojazdów w wysokogórskich rejonach.
Podczas rajdu pojazdów elektrycznych nie chodzi o osiąganie zawrotnych prędkości ani o to, aby dotrzeć na metę przed wszystkimi. Na dwuosobowe załogi czekają różne trudne zadania i próby czasowe. W zależności od poziomu umiejętności uczestników, zawody podzielono na kategorie: sportową i turystyczną.